Sweden, here I come ?



Bonjour, ma chère petite Polonaise ! Jag måste lösa detta problem :

                         Moi²√Sverige x (3/4 Dagar)³ =  November eller december ? 

När måste jag åka till Sverige ? November eller decembet ? Jag vill gärna möta och sjunga med Sankta Lucia men hon är hos dig bara i december...december ! Sedan ett par dag tänker jag kanske att åka till där i november. Det är bara för att höra att tala svenska. Vilket är det goda svaret ? Jag planerar också en resa i Sverige på semester på sommar (1-2 veckor). Naturen och ljuset är mer vackra men det finns inte svenskar, bara turister. Men man är bara i höst - Dios mio ! 
                                                             
                                               Min hjärna söker lösningen ! Nej...

På besök i Sverige vill jag gärna/bara tala svenska men det är komplicerad med svenskar. Även om jag har bara känt svenska studenter på universitetet, var super snälla - oh, Marie från Linköping ! Men i Sverige är folk försiktiga med främlingar, olika portugiser eller spanjorer, man kan prata med dem hela dagen. Men med svenskar, det kan bli en utmaning. Eh, bien, qui vivra verra !

Sanningen är att jag kommer att åka dit som ett spöke men när - november eller december ? Vinter eller sommar ? Sverige eller inte ? Eller det är kanske bättre att stanna här. Mamma säger att jag är tokig eftersom det är kallt där nu. "Varför inte ett land med sol och värme ?" säger hon. Inte ensam och hon måste inte glömma : jag är annorlunda.

Tre dagar : torsdag-fredag-lördag eller fredag-lördag-söndag. Hmmm, jag undrar om jag uppskattar fortfarande det här landet.

 
                                               Det är fint väder i Malmö i morse  ;-)

                              
                                                    Buenos dias, guapissima !

Jag gick up klockan 04:20 imorse, spelade piano och läste tidningar. Nu ska jag träna ute i den friska luften och njuta av solen och lugn. Hoppas du har en fin dag, kära lilla nalle  ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Jag skulle starkt avråda från att åka till Sverige under vintern - det är iskallt, man kan inte vara utomhus nån längre tid och det blir mörkt redan vid 15-tiden på eftermiddagen. Ingen optimal utgångspunkt vad gäller turismen, med andra ord. Så spara din semester till sommaren, Froggie. Belive me!



Det såg fint ut på torget i Malmö :-) Jag ska bege mig bort till stan och gymmet, måste andas lite luft innan bara.



Hope att du får en fin dag, Froggie. Ciao!

2010-10-18 @ 10:35:59
Postat av: FredVisgot

Är du Casia ? Din kommentar är så negativ (det är inte dig!). Men det finns barer, caféer, museer. Man måste alltid titta livet på den ljusa sidan. Tack för din åsikt. Jag behöver att reflektera kring frågan (glömmer inte dina ord).



Seriöst, jag planerar att leva 2-3 år i Sverige. Co sądzisz o tym ? Är det en dålig idé ? Glöm inte att jag har en stark vilja och ger aldrig upp.



Bonne journée, chère petite Polonaise !



ps : Jag har sett dessa webbkameror innan att jag känner dig - don't panic, kära lilla nalle. Jag är inte pervers. Galen men inte pervers, tro mig !

2010-10-18 @ 14:23:10
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag är inte negativ, jag är realistisk. Och ärlig. Stor skillnad, Froggie. Om man åker till ett annat land är det väl en fördel att kunna se det landet från gatan, inte bara från en cafédisk? Det är min åsikt, ialla fall.



Varför vill du bo i Sverige? Det är ett trevligt land, si, men det gäller ju de flesta andra länderna också.



Men hey, om det är det du vill så of course u should. Ha en fin eftermiddag, Froggie!

2010-10-18 @ 15:57:59
Postat av: FredVisgot

Så, sant! Jag är en snigel när jag besöker en stad. Jag är mycket observant (på andra mânniskor, detaljer av en stad, livet). Det finns så mycket saker på gatan men många är blinda.



Jag bodde utomlands nästan ett år (Lissabon och Salamanca ; 6 och 4 månader). Så varför Sverige ? Och jag förstår inte varför du vill veta det.



Jag är kär i Sverige. Jag upptäckte landet genom bilder till svenska studenter eller dokumentärer. Naturen, ljuset är härliga. Ett modernt land, i fred (inga strejker). Ok, sjukhus i Frankrike är bättre. But I am Super Froggie, remember. Jag är fri, singel, så kan jag leva var jag vill. Varför vill jag bo i Sverige ? Svenskor ;-) Nej, jag är inte en man för en svenska. Är olika män från Sverige. Förstår du vad jag menar? Of course ;-)

Jag hoppas att köpa ett huss där och leva i lugn och ro. Sverige är en inspirationskälla (med toi förstås). Jag tittar bilder på nätet.

Varför Sverige ? It's a dream. Och jag har kanske projekt där (bussiness) men måste känna bättre svenskar, språket och landet. Men jag kan alltid ändra dig.



Casia, varför pluggade jag svenska?



Varför Sverige ? Gissa!



Och varför inte Polen ? Polskorna är jättesöta ;-)



Et toi, chère petite Polonaise. Om du kan bo i ett annat land, vilket? USA eller Norge, förstås. Jag är ibland dum.



Tycker du att jag kan bo där ? Du känner moi lite bättre nu. Är jag för dum? ;-) Men jag är inte rädd att leva ensam i ett ett främmande land (paradiset, haha).



Mitt svar är inte bra, tyvärr. Glöm inte att mitt huvud ligger på månen. Vill du komma här i kväll ?

2010-10-18 @ 20:59:24
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0