Śpij dobrze, Anioleczek !



Dobry wieczór, Casia ! Jag kunde inte föreställa vem jag skulle träffa under min joggingtur i eftermiddag. Borgmästaren av staden. Han ville jogga lite med mig. Klart jag accepterade hans "inbjudan" och sprang tillsammans i ca 15 minuter. Livet är förvånande, he ? Han har en god hälsa och jag hoppas att vara som honom i hans ålder.


                           

Efter duschen gick jag till sjukhuset för att besöka min pappa (är bättre även om har fortfarande ett problem med blod). Mamma var redan där. Jag är inte säker att jag måste skriva det men min pappa verkade vara glad att veta att en vacker polska tänkte på honom från Sverige. Jag är sjuk av avund. Det finns inte någon person som tänker på mig, snyft snyft snyft  ;-)
               
                                                            Śpij dobrze, Anioleczek !

Tyvärr vet jag inga roliga historier på svenska eller polska. Jag vet inte hur jag kan hjälpa dig för att hitta sömnen i natt. Hoppas du hade en fin eftermiddag, har en trevlig kväll och kan sova lite inatt, ma chère petite Polonaise - Dobranoc !

ps : Var försiktiga om ni ska ut ikväll !




Kommentarer
Postat av: Casia

Vad glad jag blir för att jag kan göra din pappa lite glad... Domino-effekten, I guess ;-) Hoppas att han bara blir bättre och bättre.



Jag blir avundsjuk på att du kan jogga ute! Själv fick jag nöja mig med att stå på bandet på gymmet och springa. Som en mänsklig hamster i ett hjul eller nåt. Lovely, lovely. Hoppas att ni hade ett trevligt samtal, du och herr borgmästare :-)



Jag har en hemmakväll ikväll, Froggie, så det blir ingen utgång för min del. Har precis slutat jobba och har lovar att ringa en vän, vilket jag tänkte göra nu. Ha en fin kväll!



2010-10-23 @ 20:43:02
Postat av: FredVisgot

Domino-effekten, förstås förstås, hahaha. Jag blir glad att du blir glad. Jag var (lite) oroa på grund av din kommentar på morgonnen (ja, jag vet, det är dumt).



Det är så trevligt att springa i skogen nu, med höstens vackra färger (förstår du vad jag menar?). "en mänsklig hamster i ett hjul", du har humor ikväll, hmmm jag undrar varför ;-)



Herr borgmästare är trevlig smart människa, det är därför han är borgmästare i ca 40 år. Samtalet var intressant men kort. Vi pratar tillsammans då och då.



Jag är säker att du kommer att sova ikväll. Du brukade gå ut varje kväll (sömnlösa nätter, sömnlösa nätter). Hey, du har blivit en riktig tjej av natten nu, haha ;-) Hmmm, jag hoppas att du inte kommer att bli uttråkad men du kommer att överleva xxx xxxxx



Regnet står som spön i backen här ikväll.



Bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Fais de beaux rêves sur ton beau prince charmant et que ta chère grand-mère te protège pendant ton sommeil !



2010-10-23 @ 21:39:18
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: FredVisgot

Syrran har precis ringt mig, det regnar inte i Nice. Livet är orättvist !!! Det blir utgång för henne. Jag hoppas att hon kommer att vara försiktig!

2010-10-23 @ 22:43:25
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0