En föreläsning i stan i morse !



Buenos dias, Juanita ! Jag har precis kommit tillbaka från en joggingtur. Man ska ha en trevlig solig dag och 16-17 grader. Nu ska jag duscha innan ska jag och ge en föreläsning kl 10:00 i stan. Jag hoppas att mitt huvud är inte på månen och lämnar mina tofflor hemma denna gång  ;-)

                               


Varför har du tittat på min blogg, första gången? Jag är säker att du är jättepigg imorse...för andra gången. Jag undrar varför  ;-)   Hoppas du har en fin dag ! Bonne journée !

ps : Förlåt att insistera på din "prins" men det finns en komplicerad sak att jag förstår verkligen inte. Eh bien, du svarar bara om du vill men jag förstår inte varför du måst rätta till felaktigheterna. Är det så viktigt att jag tror att du har din prins som är med dig nu ? Tydligen, ja ! Jag måste vara dum för att jag förstår inte det. Ma chère petite Polonaise, det är verkligen inte viktigt vad jag tror (eller inte) i vår underbar(-pour moi)  virtuell värld. Har jag fel ? Bien sûr que non, c'est la vérité ! Men jag tackar dig för dina rättelser, kära lilla nalle, haha  ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Oh la la, det lät inte helt fel... Jogging, sol och alla de där graderna :-) Vad är det du ska föreläsa om, Froggie?



Hm. Jag minns faktiskt inte varför jag läste din blogg för första gången. Måste ha varit för att du kommenterade nåt i min blogg och jag ville veta vem som hade skrivit kommentaren, eller nåt.



Vad gäller det där med prinsen och att jag rättar till felaktigheter... Alltså - klart att jag måste säga som det är är du flera gånger skriver om nån person som inte existerar. Det blir ju fel. Det vore som om jag alltid skrev till dig om din prinsessa eller nåt, och du inte hade nån för tillfället. Det är klart att jag inte måste rätta till det, men varför ska jag inte rätta till nåt som inte stämmer? Så är det bara, helt enkelt.



Vale, nu ska jag snart krypa upp....mycket vin och champagne igår kväll, hehe.... och leta reda på nåt ställe där jag och min polare kan äta lite frulle.



Hoppas att föreläsningen går bra, ciao Froggie!

2010-10-30 @ 09:01:25
Postat av: FredVisgot

Nej, Casia, du kan inte göra en jämförelse mellan vi två. Jag är annorlunda, är an alien (som i serien "V", du vet). Moi, les princesses, jag äter dem.



Ma chère petite Polonaise, jag tänkte att det var verkligen inte viktigt för dig därför att vår äventyr/kontakt finns bara i "den här virtuella världen". Tänkte du var helt likgiltig för vad jag kunde tro eller inte (det är inte viktigt i en virtuell värld!). Vi är inte riktiga, är inte två varelser av kött och blod som alla andra människor runt omkring oss men bara varelser av ren tanke.



Jag föreläste om saker som är inte intressanta för dig : vikten av "spöke-öar" eller "imaginary islands" i äventyret av Upptäcktsresornas epoken t ex : Isle of Seven Cities (eller Antillia som blivit Karibien), Brazil (a mythical island), St. Brendan's Island, bla bla bla. Vakna up, kära lilla nalle ;-)



Jag hjälpte en av mina lärare på universitetet för att skriva en bok för ett par år sedan. Inte intressant !



Hoppas att du inte tagit baksmälla efter din alkoholhaltiga kväll.



Efter föreläsningen bjöd man mig på en restaurang.

2010-10-30 @ 17:53:58
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Oh la la, det låter avancerat intressant (dina föreläsningar)! Tänk om jag hade suttit i "publiken" och ställt en massa krångliga frågor till dig, Froggie...hehe... Det skulle ha varit kul!



Du skriver att vi inte är riktiga, att vi är bara varelser av ren tanke. Vem har sagt att tanken är mindre verklig än kött och blod? Det är kanske just tanken som är grunden till vårt kött och blod, isåfall är det tusentals gånger mer verklig... Tänk på den, Froggie! ;-)



Nu har suttit och jobbat (med en baksmälla, I admit) och ska faktiskt hoppa i säng snart. Min kära vän som är här på besök kommer dock snart hem och har lagt bubbel på kyl i kylskåpet, så jag blir väl "tvungen" att joina henne... Dios mio. Det flytande guldet kommer att ta död på mig!



Well, Froggie... Natti och hoppas att du sover gott. I pamietaj ze jestesmy tymi ktorymi chcemy byc.



Dobranoc!

2010-10-30 @ 20:17:40
Postat av: FredVisgot

Vilken överraskande kommentar du har skrivit ! Det är kommentaren av "första gången" (det finns två punkter).



1] "Tänk om jag hade suttit i "publiken"...Det skulle ha varit kul!" : det är första gången du skriver denna typ av fras. Vanligtvis är det jag som skriver dem. Mon Dieu, Casia, säg inte mig att tänka det. Dröm, dröm eller...mardröm, haha (dröm, jag väljer). Tortyr !!! Dina krångliga frågor ? Haha ;-) Det är klart att det skulle ha varit kul att svara dina krångliga frågor. Oh, vad livet är grymt/hemskt :-( Men jag undrar återigen om du verkligen är ärlig/uppriktig. Du tycker inte att det är tråkigt, ma chère petite Polonaise? Det är svårare än man tror.



Med "tanken" - jag undrar om du har förstått vad jag menar ... ???



2] Din baksmälla. Det är första gången att du pratar om det. Jag upptäcker en ny Casia. En fråga : Nattklubbar eller inte nu ? Oh, ma chère petite Polonaise, jag skulle gärna vilja att vara som toi och glömma vem jag är bara för en natt.



Bubbel ?! Hmm, någon ska ha baksmällan imorgon/imorse, haha. Du är en riktig polska.



Det finns något konstigt i din kommentar och du är en konstig nalle.



Jag förstår verkligen inte vad du menar med din fras på polska och varför du säger det. I am lost.



Bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Fais de doux rêves!



ps : Oh la la, det är kl 00:20 redan (eller kl 23:00) och jag har haft mycket att tänka på innan jag svarar dig, you know. Strange, I am lost. Merci, chère petite Casia ;-)

Glöm !

2010-10-31 @ 00:25:21
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag glömde fråga... De där sakerna som du säger är så goda... Är det sötsaker eller typ mat?

2010-10-31 @ 17:41:04
Postat av: FredVisgot

Förlåt, jag förstår inte vad du säger. Vilka saker som jag säger ? Beignets, menar du ? De är (lite) lika munkar (bakverk).



Du gör mig helt galen. Galenskap ! Jag tänker att jag måste åka till ett psykiatrisk sjukhus snart :-)

2010-10-31 @ 18:14:06
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0