En ond man med ett hjärta av sten !



Jag pratade med en (tjej)kollega om män och kvinnor. Hon sa att hennes make betalar för allt vad hon vill och ville veta vad jag tyckte om "männen måste alltid betala för kvinnorna".

Moi : "Varför måste en man betala något till en kvinna ?" sa jag henne. "Vi är inte en bank. Nej, jag betalar aldrig ett glas champagne för en kvinna och bjuder aldrig en kvinna att äta middag på restaurang eller ge/erbjuda en present. En kvinna vill...en kvinna betalar henne själv"
Kollegan : Oh, du ska betala aldrig ett kafe till mig, menar du ?
Moi : Aldrig och glöm inte du har din make.
Kollegan : Jag är så besviken på dig, Frédéric. Det är därför du är alltid ensam i livet...
Moi : Qui ne cherche pas, ne trouve pas ! "Vem söker inte, hittar/finner ingenting !"
Kollegan : C'est triste !
Moi : Non, c'est la vie ! Jag är en ond man med ett hjärta av sten med alla kvinnor, you know...
Kollegan : Oh, mon Dieu !
Moi : Dieu ? Non, Frédéric !

Jag är en ond/elak man med ett hjärta av sten, med...alla kvinnor. 




Kommentarer
Postat av: Casia

Hmmm. Så här tycker jag - man ska aldrig förvänta sig att den andre partnern (man eller kvinna) ska betala, däremot är det en fin gest om nån vill bjuda en på kaffe, middag eller vad det nu kan vara. Självklart pratar jag om nån enstaka gång, inte hela tiden. Jag betalar hellre själv och bjuder den andre, but that is just me. Sen betyder det inte att jag inte uppskattar när nån gärna vill bjuda mig på ett glas eller två. I so do. Det är bara att jag aldrig tar det för givet...



Hope att du får en fin dag, Froggie! Jag har varit ute och sprungit i solskenet, nu ska jag snart möta upp min vän och vara barnvakt samt baka scones... Am I not a perfect housewife, säg? ;-) Ciao!

2010-10-12 @ 11:12:14
Postat av: FredVisgot

I am joking of course. Den här tjejen vet aldrig om jag skämtar eller inte. Och du också, haha ;-)



Vi är lika : Jag betalar själv och bjuder den andre varje gång. Froggie is a gentleman, or a gentle-frog-man, haha.



Det är fint väder här (21 grader). Jag hade rätt, du älskar barn. Oh oui, you are a perfect housewife. Jag är imponerad ;-) Din drömprins har mycket chans att ha en drömprinsessa som toi. Vilken söt drömfamilj !



Hoppas att toi (ung mamma) har en trevlig eftermiddag med "din söta familj" i papa ! Hur mår de ?

2010-10-12 @ 12:51:48
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0