Vad kvinnor är nyfikna !



Bonsoir, chère petite "folle" de Pologne  ;-)  Det finns människor, vissa (nya) kollegor som vill känna mitt privatliv (t ex : ålder, flickvän eller inte och varför inte ; barn eller inte : hatar du dem ? Mon Dieu, absolut inte ; blond eller brunett och varför ; bröllop eller inte ; osv...). Vad folk är nyfikna ! Förlåt, många är kvinnor. Så...Vad kvinnorna är nyfikna ! Ja, kvinnorna är nyfikna och...galna.


                                                  Dobranoc, Anioleczek, milych snow ! 

De förstår inte att jag vill inte prata om. Jag hade aldrig privatliv under hela min barndom (en underbar barndom i alla fall). Så det är svårt för mig att ge svarar till dem. Bara till de sanna vännerna. Ibland behöver jag tid för att stilla deras nyfikenhet. Det är så sällsynt att jag delar mitt liv med andra. Aldrig ! Men när jag svarar till frågor så ni (les femmes!) tror inte på mig. Varför ? En tjej från Thailand tror inte på mig när jag har sagt min ålder, men hon har stor respekt för mig because I am a "dragon" in Chinese astrology

Det är varför jag behöver ofta andas i lugn och ro. Men det är klart att männen är inte nyfikna, haha  ;-)  Hoppas du (maman) hade en fin eftemiddag och har en fin kväll, ma chère petite Polonaise !




Kommentarer
Postat av: Casia

Människan är ju nyfiken i sin natur, Froggie... Och det är inte bara kvinnan, mannen har en likadant djup rotad nyfikenhet - det är bara att kvinnan är mer känslomässigt öppen med den. Nyfikenhet är ju en stor drivkraft, självklart beroende på vilken plan den ligger på.



Well, hoppas att du har haft en fin dag. Jag har haft fullt upp, avslutade med ett hårt pass på gymmet så nu ska jag snart krypa i säng... Sweet dreams, Froggie!

2010-10-12 @ 22:01:12
Postat av: FredVisgot

Hmmm, det är mycket intressant vad du har skrivit. Skillnaden mellan man och kvinna. Jag tycker att du har rätt - kvinnan är mer känslomässigt öppen med nyfikenhet och inte bara det, med andra känslor, osv...Så sant ! Jag gillar mycket det med ni (les femmes). Men jag förstår inte den sista meningen, förlåt. Drivkraft ?



Moi, jag vet inte om jag är nyfiken (kanske avec toi, I don't know...men hoppas att jag inte invaderar ditt liv). Är jag den? Och du, är du nyfiken ? Det tycker jag inte. Om ja, så varför vill du känna livet till andra människor?



Jag ser aldrig program av typ "Big Brother" : alkohol, sex, alkohol, sex, sex och sex. Så irriterande! Människan är inte bara det. Jag är en naiv person, I know, I know.



Tack för att dela din åsikt med mig. Mitt svar är inte intressant, tyvärr. Mitt huvud ligger fortfarande på månen, tu sais.



Bonne nuit, Casia. Fais de beaux rêves !

2010-10-12 @ 23:10:04
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Drivkraft är ungefär "driving force (of the human nature)", "prime mover"... Du förstå nu? Det som driver oss framåt, mest mentalt sett :-)



Självklart är jag nyfiken på andra människor - men på en plan där min person inte invaderas av andras existens. Människan är ett mysterium som aldrig kommer att lösas, det är nog det som fascinerar oss till en stor del.



Det låter inte helt fel att ha huvudet liggande på månen - du får ialla fall lite annorlunda perspektiv, om inte annat :-) Ha en fin dag, Froggie!

2010-10-13 @ 08:20:37
Postat av: FredVisgot

Rozumiem teraz lepiej (är min polska bra eller inte?), dziękuję, petite Polonaise :-)



Så sant ! Mon Dieu, Casia, jag invaderar ditt liv, menar du ? Om svaret är ja, då jag ber om ursäkt; Men det är toi som måste säga "stopp" till mig.



Människan är fascinerad av mysterium men är också rädd dör det.



Du har rätt. Det är varför vissa människor är galna - världen är vår. Men detta kan hindra oss från att leva våra liv fullt ut, tu sais.

2010-10-13 @ 17:30:04
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0