Bon dimanche, petite Polonaise !



Bonjour, petite Polonaise. Comment vas-tu ? Hur kan jag förhindra att myggor att dricka mitt blod under natten ? Vad är problemet med dem ? Själv behöver jag blod för att leva. Jag fick en lugn natt (nästan) i alla fall och sov gott därför att jag vaknade skrattande. Däremot jag minns inte min dröm och jag kan inte dela den med dig.


                                           Min liten rendez-vous med ett glas vitt vin igår kväll !

                                                                         
                                      Spelar man fotball med huvudet eller händerna ! 

Nu ska jag spela fotball med några vänner (är lite försenad) och sen jag skulle verkligen vilja försöka att lära sig en eller två fraser på polska, men vad det polska uttalet är komplicerad även om det är ett fint språk. Hoppas din mamma och du har en lovely söndag (med sol, jag hoppas!) - Bon dimanche, chère petite Polonaise !




Kommentarer
Postat av: Casia

Lycka till med fotbollen! Jag har precis kommit hem från en joggingrunda, det är lovely att springa på morgonen - man möter olika djur (harar, ekorrar och nåt annat som inte alltid går att identifiera)och äldre par som alla säger "Hej, hej!", hehe.



Tyvärr är solen på semester, men även den måste ju vila.



Przyjemnej Niedzieli, Froggie!

2010-09-12 @ 10:22:36
Postat av: FredVisgot

Merci, chère petite Polonaise :-) Jag åt på restaurang med mina kompisar/kollegor efter matchen. Jag har vunnit den och gjorde två mål :-)



Oh, din joggingsturen såg ut intressant/underbar med alla dessa olika djur (så sôt!!!) och jag tänkte inte att folk hälsar andra människor ute (som i Spanien och Portugal, jättekul!).



Det är ledsen att du inte har fått mina solsken :-(



Tack för dina polska ord, chère petite Polonaise ! Det finns konstiga "ljud" (musik) på det polska språket.



Czesc, petite Polonaise. Na razie !

2010-09-12 @ 16:09:53
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Du är som Zlatan :-) Hehe... Hope att du har haft en fin eftermiddag och kväll, natti!

2010-09-12 @ 20:09:23
Postat av: FredVisgot

Zlatan, moi...Nej, absolut inte. Jag är bättre än honom, haha ;-)



Oh la la, Casia, du och din Zlatan. Det finns inte bara Zlatan i livet ;-)



Hoppas att dagen var trevlig för dig - Dobranoc, petite Polonaise !

2010-09-12 @ 20:32:53
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0