Glöm ! Glöm snabbt !



Igår kväll pratade jag med den snygga Marie-Christine, en av mina vänner till kören, via webbkameran. Jag behövde prata med någon. Hon är en tjej som ser saker med tjejs ögon och vet att höra men jag är fortfarande inte säker på att hon ger goda råd. "Glöm ! Glöm snabbt !" sa hon.
                           
Marie-Christine vill att jag går hos henne för att fortsätta vårt samtal efter jobbet. Det är kul, jag kommer kunna att se hennes söta bebis. Hon ville att jag skulle bli gudfadern till hennes bebis men jag vägrade förstås. Chère petite Polonaise, je te souhaite une merveilleuse journée ensoleillée. Czesc :-)

* Har du sprungit i den svenska värmen imorse ?   ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Jag körde en powerwalk imorse (mina knän bad mig) och så har jag precis kommit hem från gymmet :-) Vädret är väldigt cat and dogs - ena stunden är det strålande sol och andra spöregnar det. Lovely, eh?



Det är bra med vänner som kan ge oss goda råd, men i slutändan är det ju vi själva som "bestämmer". Fast det är bättre att ha en bredare grund (dvs nära och käras åsikter)att utgå ifrån när man ska besluta sig för nåt ,eh?



Varför vägrade du att bli gudfar? Det är ju en ära :-) Jag ska träffa en av mina absolut bästa vänner i slutet av veckan och hon ska ha med sig sin lilla bebis som jag får träffa för första gången (jag ska till och med vara barnvakt när min vän ska uträtta lite ärenden). Trots att jag egentligen inte gillar barn ser jag verkligen fram emot det - jag har t o m handlat världens finaste outfit till henne, så att hon ska bli en liten fashionista ;-)



Anyways, hope att du får en fin kväll, Froggie! Nu ska jag back to work så att jag kan dricka lite champagne senare, hehe. Ciao!



2010-09-07 @ 14:28:02
Postat av: FredVisgot

Vilken tur du har ! Jag vill för springa (jag ska dö om jag inte gör det snart). I morse regnade det här men solen var tillbaka i eftermiddag :-)



Absolut ! Det är vi som bestämmer. Jag gör vad jag vill med mitt liv även om jag hör andra människor. Och om jag vill vara en naiv drömmare, så är min rätt. Själv föredrar jag dina råd till andra ;-)



Varför gillar du inte barn ? Jag är säker att du kommer ändra dig när du ska ha bebisen i dina armen och hon kommer le mot dig. Det finns inget underbarare än en bebis.



Födelsen av min syster är den lyckligaste dagen i mitt liv. Jag blev helt galen när hon kom hemma. Det var moi som matade henne, bytte hennes blöjor, sjöng låtar eller läste historier för hon (men inte bada) alla kvällar. Livet blir annorlund med ett barn.



Jag vet att du ska bli världens underbaraste mamman ;-)



- Läs inte det : Vissa vänner och kusiner ville att jag blev gudfar, haha...de var tokiga. Jag vill verkligen inte bli en dålig gudfar. Jag ville "bli" pappa, you know, men det är omöjligt (är en groda, inte en snigel). Nej, nej, jag vill inte bli en dålig gudfar/pappa. Jag vet inte om det är bättre så och ska veta aldrig (tyvärr är mina föräldrar är ledsen på grund av mig ; men jag vill inte ändra mitt liv för de om det är för vara olycklig : skilsmässa, död, osv...). Det är dum vad jag skriver.



Champagne ? Na zdrowie, chère petite Polonaise !

2010-09-07 @ 23:58:20
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0