Solen skiner genom kronbladen på en ros !



Bonjour, chère petite Polonaise ! Jag hoppas solen skiner där, hos dig idag. Om det regnar så du måste aldrig glömma att solen skiner också genom kronbladen på en ros.


              Här är ett litet solsken till dig (detta är inte en ros, men solen från Frankrike) !

Det gör mig minnas att jag fortfarande inte har tagit bilder på blommor i mörker det här år. Jag har så många saker i mitt huvud att jag glömmer hela tiden att göra det. Dessutom har jag ett litet problem med inspiration på senaste dagar. Man måste vänta och ha tålamod. Men det är inte i vinter att jag kan ta bilder av blommor.

                    

Jestem znudzony w pracy. Hmmm, nie ma nic innego co mogę powiedzieć. Hoppas du har en lovely dag/vecka och du försår min polska, haha  ;-)  Bonne journée, petite Polonaise - Milego dnia i smacznego !




Kommentarer
Postat av: Casia

Det finns knappt nåt vackrare än blommor... :-)



Froggie, du får skriva en sån där to-do lista och bocka av saker och ting så att du inte glömmer nåt på vägen, eh? Jag brukar skriva en sån i min telefon - stuff to do :-)



Nu sitter jag och väntar på en fil så att jag kan börja jobba. Det regnar så jag får vänta med joggandet. Ha en lovely dag!

2010-09-13 @ 11:02:31
Postat av: FredVisgot

Det är klart att det finns intressant något hos blommor. Tjejer blir så vackra med blommor i armen.



Merci för ditt gott tips, vad snäll du är, petite Polonaise :-)



Säg mig, är du färdig med ditt tidigare jobb ? Inga nya problem hoppas jag ? Med vem jobbar du nu ? Tyra?



Hoppas att regnet ska på semester och du kan få en trevlig joggingstur. Czesc, chère petite Polonaise !

2010-09-13 @ 13:06:03
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag jobbar med ännu ett avsnitt av Hell's Kitchen... I like that one. Det innebär komplicerade namn på olika rätter att översätta, men hey - det får bli en utmaning :-)



Nu är det faktiskt lite solstrålar framme, men jag måste jobba lite till innan jag kan ge mig ut och springa. Hope solen fortsätter att skina. ciao, froggie!

2010-09-13 @ 17:04:59
Postat av: FredVisgot

Oh, Hell's Kitchen, with french words. Jag har en kusin som jobbar i en restaurang på Champs-Elysées (känner du ? I Paris). André är en kock/a chef, så han känner alla namnen på olika rätter :-)



Jag har inga bekymmer för dig för att du har talangfull med ord :-)



Jippie, du måste vara glad att solen skiner äntligen ! Hoppas det är bra med din joggingstur, petite polonaise! Bisous

2010-09-13 @ 18:32:40
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: FredVisgot

"Det finns knappt nåt vackrare än blommor" säger du. Kanske en diamant? ;-)

2010-09-13 @ 18:38:15
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Oh la la - jag hoppas att jag kommer att besöka en riktig fransk restaurang nån gång! Det finns faktiskt en jättebra sådan på Gran Canaria (av alla ställen) som jag alltid besöker när jag är där. Men det är ju inte samma sak, eh?



En diamant? Hmmm. I don't know. En blomma är vacker för att den är så levande. Diamanten är vacker också, men den är...död. Well, en diamant och en ros är väl inte helt fel kombination :-)

2010-09-13 @ 22:07:52
Postat av: FredVisgot

Nej, det är inte samma sak. Gran Canaria är Gran Canaria men Frankrike är "la France" med all sin charm. En dag sa en främmande tjej (på unisersitet) att luften och ljuset var annorlunda här. Det franska vinet är olika andra viner : mark, vatten, sol, folk.



Jag vet att du kommer att äta på en riktig fransk restaurang, because it's your destiny !



Mon Dieu, petite Polonaise ! En diamant och en ros...tu es une princesse ;-) Mon Dieu, les femmes !!! En dag kommer kanske det att bli sant, pourquoi pas ?



Vad är konstig att en tjej (toi) säger att diamanten är död. Är den fortfarande död runt din hals? ;-)

2010-09-13 @ 23:12:58
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hombre! My destiny :-) Well, den som lever får se.



Det är klart att diamanten fortfarande är död runt min hals - it is just a stone, you know. Den kanske andas, men jag kan inte se det. Sen är det inget fel med att vara död - diamanten är på en annan nivå, helt enkelt. Jag föredrar rosen, den andas samma luft som jag :-)

2010-09-14 @ 13:02:21
Postat av: FredVisgot

Chica, es tu destino :-) Claro que si !



Du har rest över hela världen och pourquoi pas la France ? En av dina drömmar är att upptäcka mitt land, har jag fel ? Frankrike väntar på dig ;-)



Just a stone? En del av människor kan döda för att få this stone. Mon Dieu, petite Polonaise! Du är really en otrolig tjej. Unikt i vår värld ! Alla tjejer väljer diamanten (tjejers eviga älskare) och du, chère petite Polonaise, du föredrar en enkel ros, efemär skönhet. Oui, Casia, tu es unique !!!



Vad väljer du mellan en diamant och LV ? En diamant, en ros och LV ? ;-)



Tu es si différente des autres femmes...Du lever i en underbar värld, tycker jag :-)

2010-09-14 @ 15:00:15
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Oh god. Nu blir jag avslöjad... Jag väljer LV, alla gånger (shame on me...)!

2010-09-14 @ 19:53:00
Postat av: FredVisgot

Petite polonaise, jag börjar känna dig, hahahaha ;-)



Men jag förstå inte dig. Du föredrar inte diamanten därför att den är död. Men, Casia, LV är död också! En tjej väljer alltid diamanten (t ex : min mamma säger inte nej for a stone). Jag tror att du är inte en tjej men...an alien ;-)



Varför gillar (älskar) du så mycket LV? Mon Dieu, en handväska, un sac à main !



Du är kär i LV eller Nicolas.



Tu es unique dans le monde...

2010-09-14 @ 21:06:27
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Nja, LV comes alive on my shoulder ;-) Jag vet inte varför jag älskar LV av alla... Det är faktiskt den enda märket som jag lägger pengar på (hur det nu ska vara relevant för fallet, hehe)!

2010-09-15 @ 21:11:25
Postat av: FredVisgot

Oh, Casia ! Are you a magician ? ;-)



Du måste ha en massa av LV hos dig. Själv vet jag inte varför du älskar LV. En ros : nej ; en diamant : nej ; LV : oui, oui, oui !!! Et tu es toujours un mystère. Ah, toi, toi, toi !!!

2010-09-15 @ 23:38:23
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0