Moi, mina skämt och trollet !



Bonsoir ! Jar är kanske en liten groda, men en modig groda som  är inte rädd för att bekämpa troll. Jag var på semester i Spanien för ett par år sen. Jag gjorde en långpromenad och plötsligt dök en hemsk troll som ville äta upp mig, den lilla franska grodan. Det finns ingen människa som kan äta upp mig. Kampen varade flera timmar. Tur att jag hade ett hemligt vapen : min humor ! Det stackars trollet förvandlades till sten genom att lyssna på mina skämt. Gillar du min liten historia, haha ?  ;-)


                                                                   Moi och trollet !

Det är en bild på mig. Vilken chans du har ! I am a brave hero !

                           
                                           Sov gott och dröm söt, petite Polonaise !

Nu ska jag dricka ett glas vin i trädgården (25°C ikväll) och läsa en liten historia till stjärnor om älvor. Hoppas du har en lovely kväll med din mamma i Oxelösund - Dobranoc, dobranoc !




Kommentarer
Postat av: Casia

Haha, u r brave! Froggie, det är nog det första kortet som jag ser på dig, hehe... Babysteps:-)

2010-09-11 @ 21:51:04
Postat av: FredVisgot

Jag är säker att du är imponerad av mitt stort mod, moi, grodan som har ett lejönhjärta ;-)



Är det verkligen viktigt att känna/se mitt utseende ? Allt är virtuellt i den här (cyber)världen. Och du måste inte glömma att du har redan sett några bilder på mig (bebis, barn). Vill ser du andra bilder på mig ?



Du har rätt...Babysteps, but a baby frog ;-)



Vet du att det finns några bilder på mig på nätet? Oui, oui.



Bonne nuit, chère petite Polonaise. Fais de beaux rêves et que les petites fées vous protègent (toi et ta maman) durant votre sommeil :-)

2010-09-11 @ 22:44:53
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hey, Froggie! Det är klart att det inte är viktigt att veta hur du ser ut, men du vet ju hur jag ser ut eh? :-) Balans, balans. Men det är ju ditt ansikte, så du bestämmer huruvida du vill visa det för den virtuella världen eller ej.



Nix, jag hade ingen aning om att det finns bilder på dig på nätet... Då är du redan ute i den virtuella världen, hehe.



Ciao, Froggie!

2010-09-12 @ 10:18:50
Postat av: FredVisgot

Chère petite Polonaise! Du är både rolig och konstig.



Det är sant att jag vet hur du ser ut och inte dig. Du kan inte föreställa sig hur är det tortyr för mig. Och jag vet väl att det är en orättvisa pour toi, petite Polonaise.



Men om jag promenerar på gatorna i Stockholm/Malmö (en dag) och jag ser dig, så jag kan gå lugn som ett spöke/vinden utan du inte ska veta att jag var nära dig.

Om du vet hur jag ser ut och du ser mig i Stockholm/Malmö, så du ska fly skrikande : "Hjälp, den galna grodan är här. Hjälp !!!"



Jag känner att du verkligen vill veta mitt utseende. Vad kan/måste jag göra då ? Oh la la, vilken hemsk tortyr ! Vilket fruktansvärt dilemma !

2010-09-12 @ 15:54:07
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0