Omöjligta Kärlekshistorier : Dramatiska Skönhet !



Bonjour, petite Polonaise ! Igår kväll lånade och såg jag en dvd till syrran. Filmen heter Trsitan & Yseult, med James Franco och Sophia Myles. Den är inte bra men historien...Jag vet inte varför men jag älskar kärlekshistorier som har ett tragiskt slut. Utan dessa tragiska historier, så vi inga skulle få vackra böcker, dikter, filmer och låtar.

 
                                                                 Skönhet i tragedin !

Finns det något vackrare än en tragisk (omöjligt) kärlekshistoria ? Alla de vackraste kärlekshistorier har alltid tragiska slut, är omöjligta kärlekshistorier, pourquoi ? Livet är en tragedi, eller hur ? Varför har inspirationen kommit den här natten ? Sov jag inte bra eftersom jag hade många idéer i mitt huvud och jag har skrivit en dikt.

                                           
                                                                  Rosors doft är ljuvlig !

Tur att jag ska springa i skogen efter jobbet vid kl: 17:00. Hoppas du har en härlig dag - Bonne journée, chère petite Polonaise !




Kommentarer
Postat av: Casia

Nja, jag vet inte om jag håller med om att livet är en tragedi... Hur menar du? En vacker tragedi, isåfall :-)

2010-09-15 @ 21:07:01
Postat av: FredVisgot

Livet är en tragedi när en kvinna och en man kan inte älska dem på grund av "fate". Och den sanna skönheten är i det dramatiskt "ödet".



Som jag har skrivit : Alla de vackraste kärlekshistorier är omöjligta kärlekshistorier.



Oui, det är en vacker tragedi



Gillar du min svar ?

2010-09-15 @ 23:47:51
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag tycker inte att det är de omöjliga kärlekshistorierna som är de vackraste. Jo, på ett sätt - men det är en mörk skönhet och jag vet inte om jag tycker att det är den ultimata. Well, each one to their own - på det sättet "gillar" jag ditt svar, Froggie!

2010-09-16 @ 19:55:41
Postat av: FredVisgot

Helt sant ! Det är en mörk skönhet men du kan se det på ett annat sätt : Trots Döden/Fate, Kärleken (den sanna Kärleken, förstås!) är evig :-)



Min vision om kärleken är inte pessimistisk. Absolut inte ! Glöm aldrig att det finns alltid ett ljus som skiner i mörkret.



Varför "" ? Ordet är inte korrekt ? Kanske "tycker om". Oh la la, min svenska är fortfarande dålig, pardon :-)

2010-09-16 @ 23:03:36
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0