Syrran, N. Hagen, E. John, Miss Marple & John Blund !



Bonsoir, ma chère petite Polonaise ! Det finns stora kändisar som kommer att sjunga i Bordeaux under de kommande dagarna.


                                                 Välkommen N. Hagen i Bordeaux !

Känner du den här sångaren som kommer från Förenade Kungariket, tror jag ?


                                                                     Who is he ?

I eftermiddag såg jag Christelle och jag vet inte varför men jag tycker att hon har förändrats (både mentalt och fysiskt). Ja, hon ser annorlunda ut nu. Semester ?

Gissa vad jag såg på tv idag ?


                                       Miss Marple, tack för trevlig tid att du gav mig !

                       
                                                 Dobranoc, chère petite Polonaise !

Nu kommer jag njuta av solnedgången i trädgården. Hoppas du får ett trevlig möte med John Blund i kväll - Życzę przyjemnego wieczoru  i spokojnej nocki !




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey, gissa vad jag tänkte kolla på ikväll? Hepp, Miss Marple :-) Love her! Ok, love Poirot också (man måste vara rättvis).



Jag antar att du menar att din sis har förändrats på ett bra sätt? Well, vi växer upp allihopa - och ibland på ett mer iögonfallande sätt.



Elton John var faktiskt och uppträdde på Mallorca när vi var där, men vi hade annat inplanerat så vi valde att inte gå och titta på honom. Elton är ingen favorit, men man växte ju upp med hans musik...



Well, Froggie. Natti again!

2010-09-12 @ 20:36:48
Postat av: FredVisgot

Oh, really! Haha, Casia, life is magic ! Nu vet jag att din kväll kommer bli kul med Miss Marple :-)



Hmmm, det är så sant. Och hon verkar ha mer förtroende för henne själv (glöm inte att hon är 23 år).



Jag gillar inte mannen (oh, non!) men vissa låtar är jättebra. Oh, han var på ditt paradis under din semester förra veckan ? World is small !



Bonne nuit, chère petite Polonaise! Fais de beaux rêves et que Miss Marple te protège durant ton sommeil !



ps : Är du fortfarande hos din mamma ?

2010-09-12 @ 21:26:21
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Oui, jag är hos mom fortfarande. Åker to Stockholm snart, men sitter och gör lite jobb här så länge. Hope att du får en fin dag!

2010-09-13 @ 11:00:43
Postat av: FredVisgot

Imorse var jag rädd när jag läste att det fanns en krasch med ett X2000. Mon Dieu, vilken rädsla ! Hemskt, hemskt! Tur att du är hos din mamma :-)



Det har varit bredvid Oxelösund, he?



Hoppas din mamma mår jättebra !



Efter Stockholm är det Oxelösund igen? Eller Malmö?

2010-09-13 @ 12:47:53
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Ja, jag läste också det där om tåget... Mon dieu! Stackars människor! Men jag tror att alla överlevde. Ibland tror jag att jag har en liten ängel som vakar över mig :-) (I hope)



Tack för att du frågar om min mam, hon har det bra. Jag har varit och handlat lite vin så att vi kan ta ett glas när hon kommer hem ikväll (och jag förhoppningsvis hunnit göra det jobb jag planerat).



Jag tänkte komma tillbaka till Oxelösund efter Stockholm, but you know planes - they live to change :-)



Hur är det med dig, Froggie? How is work?

2010-09-13 @ 17:08:32
Postat av: FredVisgot

Jag tror att en tjej fick livshotande skador. Varför höll traktorgrävaren på med spårarbeten på natten ? Här är beviset på att det var farligt. Jag såg om svt-play (jag känner bara den här kanal), det fanns flickor (passagerare) som pratade om olyckan...Oh la la deras ögon, de är traumatiserade !



En liten ängel, hmmm jag tänker att det är din mormor som vakar över dig -merci beaucoup :-)



Det fanns en brand natten till måndagen i Malmö. Du ser att du har inte/några skäl att vara rädd för Frankrike (är inte farligare än någon annanstans!).



Mais oui, du ska göra det jobb att du planerat -glöm inte att du är : Super Casia, la petite Polonaise de Malmö(Oxelösund).



Kan du säga till din mamma : "A votre santé, mamman de Casia!" (na zdrowie!). Som jag känner inte henne så jag inte säger : "A ta santé!" (du/ni). I Frankrike säger vi "ni" och inte "du" som i Sverige.



Merci pour ta réponse, petite Polonaise. Casia, du älskar så mycket din mamma, det är jättekul!!! Jag undrar varför jag ler ;-) Det är så sällsynt i våra dagar. Din familj och du är sååå söta :-)



Tack, bara bra, casia :-) Work? Hmmm, jag känner att jag behöver ändra i mitt liv. Kan du förstå mig ? Människor gör mig trött just nu.

2010-09-13 @ 18:17:44
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag visste inte att det var nån som blev skadad (fast det är inte konstigt med tanke på det som hänt). Tåget höll en för hög hastighet, men det skulle även ha hänt om den åkte saktare.



Jag ska nog säga skål till mamma! Vet du, i Polen säger man också "ni" till äldre människor eller dem man inte känner (eller så säger man "pan" eller "pani", när det är en tjej. Som monsieur och madame, kan jag tänka mig). Jag hade jättesvårt att vänja mig vid det när vi kom till Sverige. Att säga "du" till min lärare...



Varför känner du att du behöver ändra ditt liv? It could be a good thing, för ibland behöver vi alla en förändring, men den ska komma från the heart, remember eh? Jag förstår det där med att du är trött på människor. Det är jag också, till en viss del. Därför är det så skönt att vara här hos min mom. Jag behöver inte träffa folk om jag inte vill (eremiten igen). I love it!



Anyways... Sov gott, Froggie!

2010-09-13 @ 22:13:05
Postat av: FredVisgot

Tjejen har just dött tyvärr. Jag håller med dig på hastigheten. Allt går snabbt i vår värld - fast, fast, fast. Och vi glömmer det viktigaste, att njuta av livet.



Oh, poslka är "nästan" lika franska. Pan/monsieur, pani/madame du har rätt. Det är roligt därför att det var svårt för mig att säga "du" till min lärare på svenska. I Frankrike brukar vi säga "Monsieur/Madame" till lärare, äldre människor...som ni i polen :-)



It's a dream, chère petite Polonaise. A dream! En utmaning. Jag hade fel på oss båda, vi har många gemensamma nämnare. Jag är kanske en eremit som du ;-)



Våra mammor ska vara alltid...våra mammor. Och vi har just en mamma.



Vi båda är galna, haha !



Din mamma (och pappa) jobbar fortfarande ?



Natti, Casia !

2010-09-13 @ 23:15:15
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: FredVisgot

Jag gör alltid allt med mitt hjärta, alltid (och med mitt förstånd)...

2010-09-14 @ 21:25:26
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hello, Froggie! Hepp, min mam jobbar fortfarande (dad too). Själv tog jag tåget till Sthlm imorse och sitter nu på mitt favoplace Muffin Bakery - har en massa to do, men måste andas först ;-) Hoppas du får en fin dag, ciao froggie!

2010-09-15 @ 11:10:21
Postat av: FredVisgot

Merci för din svar. Mamma (1952) jobbar fortfarande, inte pappa (1945) -han är semester alla dagar nu :-)



Oh, Stockholm ! Jag vill så upptäcka den här fina stad och all Sverige : Dalarna, Skåne, Norrland. Allt allt allt. Jag dör ;-)



Andas, andas, chère petite Polonaise !



-Hur kan du jobba om du läser många min blogg dessa tidigare dagar? Du gillar verkligen grodans bloggen. Du har rätt, Super Froggie är fantastisk (joke, joke) ;-)



Hoppas allt går bra med dig och har en trevlig dag ! Jag ser om webbkameror och vädret är hemskt där, i Sthlm, stackars dig :-( Här är det soligt ! Czesc, petite Polonaise !

2010-09-15 @ 13:23:04
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0