Blå eller grön ?



Jag var ute med människor. Vi pratade om olika saker, bla bla bla, med solen som skinit i en fin blå himmel. Plötsligt frågade en tjej mig om mina ögon var gröna eller blå. En annan tjej blev chockad av frågan - "en tjej bör inte göra det" sa hon. Jag tror att hon skämtade därför att hon insisterade också veta mitt svar.


                                                         Mon Dieu, vilken hemsk bild !

Tyvärr kunde jag inte ge ett tillfredsställande svar. Mina ögon är blå eller grön beroende på väder och mitt humör. Jag har kameleontens ögon. Chère petite Polonaise, du måste väl vara glad att se en annan (hemsk) bild på mig. Ett öga, är redan bra, eller hur ?  ;-)

ps : Snälla tala inte om mina ögonfransar, tack !




Kommentarer
Postat av: Casia

Jag ska lämna dina ögonfransar ifred :-) Och det är inte alls en hemsk bild!



Mina ögon är också gröna, fast mer gulgröna...Like an alien or something, hehe.



Dobranoc, Panie Zabo!

2010-09-17 @ 22:24:53
Postat av: FredVisgot

Merci, det är hemsk när en tjej säger att man har vackra ögonfransar och de är avundsjuka på mig. Jag känner mig som en eunuck. Jag är en (frog-)MAN, jag!



Bien sûr, det är en hemsk bild. Jag hatar bilder på mig. Föredrar att ta/se bilder på andra. Och du känner några av mina rynkor nu ;-)



Fråga : kan du läsa något i mitt öga?



Du har inga rynkor, du (Aphrodite's rock).



Aliens har också fina ögon, You know. Och dina gulgröna ögon går jättebra med dina guldhår but you're absolutely perfect :-)



Nu blir jag "Monsieur". Måste jag skriva "ni" och "Madame" med dig, förlåt med "er" nu?



Bonne nuit, chère petite "alien". Fais de beaux rêves et que les petites fées te protègent durant ton sommeil!

2010-09-17 @ 23:17:29
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Vilka rynkor?! Mon dieu... Du är ju yngre vad jag är, si? Wiec prosze nie marudzic! ;-)



Hehe, du behöver inte skriva Madame med moi... Det gamla fungerar finfint, eh?



Ja, du kanske har rätt. Aliens kanske har vackra ögon. But does that make me one? (Yes, yes, yes...say it does!)



Nu måste jag fixa en massa saker, Froggie. Talk to ya later!

2010-09-18 @ 13:02:48
Postat av: FredVisgot

Yngre? Vi två är ju ett år skillnad (1975/1976) och är nästan tvillingar...



Okej okej, Madame :-)



Of course, what else? Du är an alien som också har vackra ögon...gulgröna. Du ser att jag är snäll med dig - a real gentleman ;-)

2010-09-18 @ 14:53:11
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0