Lunch med syrran !



Hoppas du går bättre trots att du är bakfull (kac) imorse, efter tre-fyra glas champagne  ;-)  Det är klockan 12 snart och jag kommer att äta med min syster. I kväll, jag tänker skriva hela natten (peut-être, peut-être). Och jag måste också reflektera/tänka om vissa viktiga saker (nästa veckan är kanska viktig) med vin men det vet jag inte. I have many many doubts about

   
                                                                  Bonne journée !

Blå och vitt...




Kommentarer
Postat av: Casia

Ey! Jag är inte ett dugg bakfull - uppe sen sex imorse och då har jag redan bockat av en massa möten, andas på Muffin nu. Snart iväg igen... Som ett jojo!



Jag tog bara ett par glas igår, medan jag jobbade. Det går inte att vara full "på jobbet" U know ;-)



Take care, hälsa sis och enjoy the day!

2010-09-17 @ 14:43:40
Postat av: FredVisgot

Just två glas. Casia, det är konstig men jag inte kan tro dig ;-)



När kan du vara full då ? Week-end and nightclubs, he? Men du jobbar också helgen. Det är konstig att du dricker aldrig vodka, tequila, osv...Dåliga minnen, aj aj ditt huvud!



Hon vill alltid veta om du mår bra och läser fortfarande bloggen. Jag svarar henne "je ne sais pas" och du läser inte min blogg för ett par veckor, syrran verkar trist, haha. Hon säger att jag skrämmade dig. Nej, det är ett skämt, sa jag varför hon inte frågar dig, henne själv. Men det vill jag inte.



Haha, men vem gillar grodor ? Bara princessor i sagor, it's true ;-)



Var ska du nu ? Malmö eller Oxelösund ?



Ett jojo, så sant. I am lost, help !



Jag förstår inte varför du är mer snäll med min syster och inte med mig. Snyft, snyft :-(



Hoppas det går bra med din nya "resa".

2010-09-17 @ 17:17:39
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, jag är väl snäll mot dig också? Du får hälsa din sis att jag inte är så lättskrämd, eh?



Du, det var exakt två glas jag drack igår - jag brukar sätta gränsen där, även om det ibland inte låter så :-) Dricker aldrig sprit som vodka, drinks etc. Oh no.



Nu sitter jag på en buss på g till Oxelösund (lite långtråkigt så jag tog fram datorn...Köpte en ny idag så jag inviger, hehe.



Hope att du har en trevlig kväll!

2010-09-17 @ 20:07:32
Postat av: FredVisgot

Hmmm, är du verkligen säker på det ? Jag känner att du är mycket mer vänlig med Christelle ;-) Jag vet väl att du är en modig tjej och du är inte rädd för en liten groda (det är den lilla grodan som är rädd för dig).



Nej, nej, nej, petite Polonaise, jag tror inte dig ;-)



Själv hatar jag sprit, usch. Du är den enda tjejen som dricker aldrig drinks,osv...i Sverige. Svenskorna gillar den här typen av alkohol.



En ny dator, kul. Vilken? Snart är du med din snälla mamma igen. Är du glad? Det är för vacker denna kärlek mellan din mamma och du. Hoppas din "resa" är inte för tråkig ! "Szczesliwej podrózy", chère petite Polonaise :-)

2010-09-17 @ 21:11:32
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Well, tro är något som man inte kan tvinga på nån annan så jag får låta dig tro det du tror, eh? ;-)



Ja, här i Sverige gillar tydligen tjejerna att dricka drinkar och sånt. Desto mer champagne åt mig, hehe. Jag var precis en sväng på Systembolaget (du vet väl att man inte kan handla alkohol varsomhelst i Sverige) och köpte en flaska bubbel, ska hem till en god vän ikväll och man kan ju inte komma tomhänt.



Jag har en 13 tums dator, den måste vara liten för att jag släpar med den överallt, fast ändå stor nog för att jag ska kunna jobba på den. Så jag köpte en som ska vara en av de bättre (sa killen i affären ialla fall. Hade inte tid att inte tro honom, hehe)- Asus, nån ny utgåva. Just nu sitter jag och kopierar all info från min gamla dator (som egentligen inte är gammal alls) och det tar en evighet. Men man måste ju ha tålamod här i livet, eller hur?



Hope el fruto smakade gott! Förresten, en av mina bättre killkompisar kallas faktiskt för "El Fruto" :-) Han heter Jan, som blev till Jan-Banan, som blev till El Fruto...på nåt sätt. Anyways. Ciao!

2010-09-18 @ 15:58:20
Postat av: FredVisgot

Okej, du drack två glas men inte i ditt hjärta! ;-)



Ja, det vet jag. Och det är verkligen dyrt i Sverige. Drinken är ett allvarligt problem där.



Alkohol är tjejers värsta fienden. De är helt fulla och vet inte vad de gör -killarna (predators) är glada. Jag vet inte hur de kan göra det till tjejer. Men alla är skyldiga, killar och tjejer.



Ja, vi alla är olika. Jag och mina jävla principer, you know :-)



Tack för informationen. Tålamod och uthållighet, det är du :-)



Haha, det är rolig men jag är inte "El Fruto Jr."



Nu ska jag gå en powerwalk. Hoppas du har en trevlig kväll, chère petite Polonaise, med din vän och na zdrowie!



ps : du glömmer blommorna för kvällen. I Sverige ger ni alltid blommor, eller hur? I Frankrike ger mannen blommor bara till familjen (t; ex : mamma, syster, mormor, etc...) och flickvännen (vänner då och då, inte ofta). Hur är det i Polen?

2010-09-18 @ 17:25:14
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Nja...jag ger aldrig bort "bara" blommor - det är i så fall i kombination med vin eller champagne. I Polen, däremot, är blommor mer vanliga, si. Alla har ju vodka och sprit så att det räcker och blir över ;-)



Hope att du hade en fin kväll du också, Froggie... Dobranoc!

2010-09-18 @ 21:34:06
Postat av: FredVisgot

I Frankrike måste du inte ge blommer till en man, haha. Kom ihåg att när du kommer att vara här ;-)



Man dricker många sprit i Polen, inte sant? Det finns ett franskt uttryck om ni, polacker. Men det är "rasistiskt". Förlåt, jag skäms. Trots det får du inte vara rädd för oss, fransmän. Du måste tro mig.



Śpij dobrze, chère petite Polonaise ! Och tack för alla polska ord att du har skrivit på bloggen idag. Merci beaucoup, "Madame" ;-)

2010-09-18 @ 22:42:15
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0