To nie jest normalne !




                                                                 
                                                                    Bonjour !

Czesc ! Här är en annan låt till Patrick Bruel, jag vet inte om du känner den. Glöm inte att musik är livet :-)


                                                    Du kan också sjunga den här låt !

Mina kompisar ville att jag spelar fotboll med dem men jag vägrade för att jag vill njuta av denna vackra dag, ensam. Är jag verkligen ensam i mitt hus...hmmm, med nätet ? Ja och nej   ;-)

Gissa vad jag gör nu ?

                                                                           
                                                                       Moi, imorse !

Petite Polonaise, det är inte normalt att alltid hålla med...Nej, det är inte alls normalt. C'est étrange, non ? Detta betyder att jag skriver en blogg/inlägg som har ingen själ. Hmmm, jag måste kanske skriva om allt vad jag gillar inte om ni (les femmes), precis som förra gången, he ? I'm joking  ;-)  

Har du röstat idag ? Det är obligatoriskt i Sverige, tror jag. Moi, jag har inte röstat sedan 2002. Je ne suis pas un mouton.

             
                                                                      Bonne journée !

Jag undrar att jag ska göra i eftermiddag. En promenad ? En cykeltur ? Hoppas din mamma och du har en tervlig solig söndag - Przyjemnej Niedzieli, chère petite Polonaise !

ps - Kan du skriva några polska ord, tack ? Du får säga dumheter om moi  ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Röstat? Nix, not my cup of tea. Folk tycker säkert att det är fel, men jag bryr mig inte. Att inte rösta är mitt val ;-)



Däremot har jag varit på gymmet och svettats samt walkat en hel del. Jag och mam ska till mormor snart och sen ska jag fortsätta jobba med mina två kära datorer...almost ready! Massa program som ska installeras etc. Boring stuff. Men jag älskar min nya dator :-)



Kocham moj nowy dator!



Kan man också säga...hehe.



Man håller väl med om man gör det och håller inte med när man inte gör det... Svårare än så är det väl inte?



Hope att du får en nice eftermiddag, vad du än bestämmer dig för att göra. Ciao!

2010-09-19 @ 14:06:58
Postat av: FredVisgot

Samma sak med mig. Och jag är beredd att gå i fängelse för att jag inte röster.



Jag såg nyheter på tv (french tv) och det finns det rasistiska parti som kan spela en viktig roll i politiken i Sverige. Oh la la, tur att du ser ut/är vackrare än en svenska !



Kocham polski, językiem narodowym w Polsce. Är det bra ? Merci, jag gillar när du skriver mig på polska, så exotiskt :-)



Din mormor måste vara paradisets lyckligaste ängel. Det är sant därför att du besöker henne så ofta och jag beundrar dig så mycket för det. Pratar du med henne ? Känner du hennes närvaro/"existens" ? Du är inte skyldig att svara. Det är något personligt mellan dig och din mormor/familj. Jag tycker att det är så fint och jag blir jättegald när jag vet det. Ah, chère Famille :-)



Din dator ser för fantastisk ut. Akta dig ! Är du inte kär blir du det snart, haha ;-)



Tycker du att det är möjligt att hålla med någon så ofta ? Du skulle berätta för mig om du inte instämmer ?!



Nu ska jag ta en promenad till sjön. Jag måste njuta av solen och värmen, innan vintern är tillbaka, du förstår. Czesc, Casia !

2010-09-19 @ 15:24:34
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, jag vet inte hur exotiskt det polska språket är egentligen... Men jag antar att det beror på vilka öron som lyssnar :-)



Jag pratar alltid med min mormor, när jag är vid graven. Först ber jag lite (katolik som man är) och sen är det dags för en pratstund moi och mormor emellan. Jag vet att hon är med mig hela tiden. Jag är en sån som väljer att tro, utan bevis :-)



Tro mig, om jag inte håller med om nåt så säger jag det också.



Hope att din promenad var trevlig! Sjöar är så vackra - som allt annat i naturen. Ciao!



2010-09-19 @ 18:26:42
Postat av: FredVisgot

Chère petite Polonaise, det polska språket är egentligen exotiskt...för moi. Polska verkar komma från en annan planet. You are an alien, remember ;-)



"Katolik som man är" - hmmm, fransmän gillar inte människor som tror på Gud (offer för hjärntvätt, you know). Tror du på Gud ? Och varför ? Själv är jag en dålig katolik. Men jag hjälpte min syster när hon pluggade katekesen -stackars syrran, haha!



"Jag är en sån som väljer att tro, utan bevis" - jag tycker att det är underbar, i våra dagar you know.



Jag gillar så mycket läsa (och inte höra, tyvärr, haha) allt vad du skriver om din mormor (familj, toi) och dina barndomsminnen. Det är alltid intressant och roligt. Jag känner mig så lugn och bra efter. Jag undrar varför jag ler varje gång ;-)



Det var samma sak med min kära mormor, vi pratade under flera timmar. Jag saknar detta/henne, du vet, snyft, snyft. Jag känner att "dö" :-(



Du och din mormor är lika jag och min mormor !



Jag förstår (alltid) inte varför du skriver många saker om dig, din mormor med mig. Oui, moi...den eviga främlingen. Själv skriver/pratar jag aldrig om allt det med främlingar. Ja, jag vet vi är olika. Merci beaucoup för ditt förtroende.



Okej, jag tror dig :-)



Ja, jag håller med dig till 100%. Naturen är alltid härlig. Det är ledsen att den dör på grund av oss.

2010-09-19 @ 20:54:06
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag är uppvuxen i ett katolskt hem (och ett väldigt katolskt land, not to forget), därför är det naturligt att Gud alltid varit med på nån kant. När jag var liten gick vi till kyrkan varje söndag, men idag går jag sällan dit. Fast jag pratar med Gud - eller kalla det för en högre makt, om du vill - rätt ofta ändå. Man behöver inte gå "hem" till honom för att kunna föra en konversation.



Jag skriver om min mormor till dig för att du frågar ibland, och ibland skriver jag för att jag...skriver. Simple, eh? :-) Hepp, vi verkar lika - våra mormödrar och vi :-)



Ha en lovely dag, Froggie! Nu måste jag jobba lite...

2010-09-20 @ 11:39:01
Postat av: FredVisgot

Att vara uppvuxen i ett katolskt land betyder inte att vi är katolska/tror på Gud, tu sais. Och jag tänkte att du trodde inte på Dieu.



Samma sak med mig. All min familj är katolsk -mina föräldrar, mor/farföräldrar och förfäder (var Kelter innan att bli kristna, haha). Frankrike är en sekulär republik och mitt kära land är mycket...hyckleri med friheter och toleransen (är bara ord) om religionen and Human Rights. Jag har alltid gått sällan till kyrkan men får frid när jag är dit. Jag vet inte varför :-)



Varje Påskar var vi alla (familjen) tvungna att göra en kyss till Jesus -mormor promenerade med sin krucifix i helt hemmet, haha.



Här säger folk att religioner är dåliga saker men den katolska religionen räddat livet på pappa (när han förlorade sin njure). Han ville begå självmord men han ville inte gå åt helvete. Mina föräldrar brukar åka till Lourdes (Fatima då och då ; när de är på semester i Portugal), you know. Men känner du dessa städer ?



En dag sa en präst att man kunde prata med Gud någonstans till "retrete"/w-c/toaleta. Det är kul, eh?



Petite, Polonaise, du får skriva om din mormor när du vill (alla dagar), ok? No problem, tro mig. Jag vill gärna le hela tiden ;-) Oui, jag är tokig. Hmmm, jag hoppas att du är inte (riktig) lika moi (läs : tokig!!!).



Hoppas allt går bra med ditt jobb. Czesc, chère petite Polonaise !



2010-09-20 @ 14:07:32
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0