Bonne soirée !



Bonsoir, petite Polonaise ! Jag hoppas du hade en fantastisk eftermiddag i Malmö. I eftermiddag kunde jag inte titta Miss Marple på tv, snyft, snyft. Men varför ? Min kära syster och jag gick till djurparken (zoo). Det är konstigt men det var första gången jag var där. Och det var som om jag var i Narnia, förutom att djuren inte talade. Och Aslan har en maka (oh la la, vad hon är jättesör !)  ;-)

                                                   
                                                            Jag har sett Aslan, jag !

Jag väntar på Christelle skickar mig (trevliiga) bilder och videor för att lägga dem på bloggen.  Det var kul att vara med henne.

               
                                                             Joan Blund är så sexig !
 
Nu ska jag titta lite på tv innan Joan Blund kommer med sin magiska sand. Hoppas ni har en trevlig kväll - Dobranoc !




Kommentarer
Postat av: Casia

Narnia är en av mina favoritvärldar! :-) Jag vet inte hur många gånger jag läste alla böckerna som barn... Loved them then and love them now. Det finns en sån otrolig skönhet i hela den berättelsen, även om det hela tiden också vilar ett mörker över den. Men skönheten slår sig hela tiden genom, och det är nog där som förtrollningen med boken ligger.



Jag har precis varit ute och joggat, ska sätta mig och jobba lite nu. Här i Malmö är det grått men inte kallt, det blåser rätt mucho också.



Well, Froggie, ha en lovely dag!



2010-09-27 @ 10:03:52
Postat av: FredVisgot

Jag är mycket imponerad. Petite Polonaise, jag älskar din litterära/personliga analys om Narnia. Håller med dig :-)



Min kära mormor älskade så mycket barns berättelser (fairy tales, fables). Och jag är lika mormor, men det vet du redan. Jag är fortfarande en barn i min själ, men en vuxen i mitt huvud, min kropp. Det kanske är därför jag är en evig optimist, tyvärr !



Solen skinner här och jag jobbar också till kl: 16:30 idag. Jag ska jogga efter jobbet.



Je vous souhaite une belle journée !

2010-09-27 @ 12:50:20
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0