Syrran och jag i djurparken - del 1



Bonsoir ! Här är de första bilderna på min liten tur till djurparken med min syster.


                                      Det är är min syster, Christelle som kör sin bil !


                                                   Kungen och drottningen av skogen !


                                                                    Hello, Bambi !


                                             Min syster leker kurragömma med en åsna !

Det fanns också en fin ponny...


                                                                           ...som åt !


                                             ...och med vackra "hår" - Avundsjuk, he ?


                                Den gillar vara på bilder, är inte som en liten fransk groda !


                                                                          A walliby !


                                                                Min kära lillasyster !


                                                                 Christelle, igen !


                                                                    En papegoja !


                                                   You talkin' to me ? You talkin' to me ?


                                                      Här är vackra och graciösa giraffer !


                                               Bon appétit, Monsieur et Madame Girafe !


                                                             Mmmm, det ser ut jättegött !
Här är en video med giraffer :


                                                                  Vackra och graciösa !

Idag var det en härlig oktoberdag och joggningsturen var trevlig. Nu är jag hemma, ensam. Well, hoppas att din pojkvän och du har en fin kväll - Je vous souhaite une bonne soirée, les deux amoureux - Dobranoc !




Kommentarer
Postat av: Casia

Vad kul att se din syster, Froggie! Verkligen :-) Du får hälsa från mig igen. Ni verkade ha haft en superfin dag.



Jag har min bästa vän här hos mig ikväll, så ingen pojkvän här inte! Natti!

2010-09-27 @ 23:33:33
Postat av: FredVisgot

Min syster gillar inte att jag tar bilder på henne (har hudproblem).



"Här inte"...Bor han i Malmö? När träffade du honom? När du dansade hela natten?! Svensk? Förstås! Jag är besviken över att du aldrig har talat om din pojkvän.



Bonne nuit!

2010-09-27 @ 23:55:04
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Froggie, om din syster vill kan jag rekommendera en jättebra hudkräm/hudvårdsserie. Jag vet inte om den finns att köpa hos er, men det borde gå att få tag på den.



Serien heter Exuviance och säljs hos hudterapeuter. Man kan också gå på ansiktsbehandlingar (jag ska dit på en imorgon) som är superbra, det finns speciella som verkar kanon just när man har hudproblem.



Be din sis att kolla upp det här, ok? Hudproblem har alla haft nån gång, jag med, men det är inget som inte går att fixa!



Froggie, jag talar om sånt som är intressant...that's all. Natti!

2010-09-28 @ 00:14:11
Postat av: FredVisgot

Din pojkvän är inte intressant? Jag visste att du var med någon eftersom du har förändrats sedan en tid. När du talade att din syster var med sin pojke. Ni är tvillingsystrar och gör all tillsammans :-)



Jag önskar er mycket lycka tillsammans.



Snart är det slutet av den här historien. Vår virtuell historia, förstås!



Tack för ditt hjälp. Jag ska tala med min syster om :-)



Casia, merci pour ces moments agréables. Nu har du ditt eget liv. Nej, jag ska aldrig glömma dig. Det kan jag absolut inte. Du är en underbar tjej. Jag kan inte göra ritningar om dig nu, tyvärr. Snyft snyft :-(



Merci pour tout...Merci



ps - Glöm aldrig att jag ska vara alltid här om du behöver hjälp, alltid alltid !

2010-09-28 @ 05:12:40
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Froggie - jag pratar inte om vissa saker därför att jag anser dem inte vara av värde i just det som jag pratar om. Men eftersom du kommer in på det så kan jag säga att jag för tillfället inte har nån speciell i mitt liv. Det spelar ingen roll för helheten, men då du skriver som du gör måste jag rätta till felaktigheterna, eh?

Och en sak till - jag har mitt eget liv oavsett om jag delar det med nån eller ej. Sån är jag och sån har jag alltid varit. Jag har alltid behållit en stor del av mig själv för mig själv (det kan både vara en gåva och en förbannelse, I know) och så kommer det alltid att förbli.



Anyways, hope du får en fin dag (själv vaknade jag klockan fem när min vän som är hos mig blev kallad på jobb...) - jag ska ut och jogga om en stund. Ciao!

2010-09-28 @ 08:12:11
Postat av: FredVisgot

Czesc, chère petite Polonaise. Jag förstår inte (eller vill inte förstå) din kommentar, Je ne sais pas. Varför denna kommentar? Varför skriver du "måste jag rätta till felaktigheterna" ? Felaktigheter, vilka ? Varför skriver jag alltid dumheter med toi ? Bien sûr, du delar ditt liv med vem du vill, c'est ta vie. Men jag förstår inte varför du fortsätter att se min blogg så du har någon i ditt liv - den lilla franska grodan är ingenting. Det är det att jag menar med "Nu har du ditt eget liv" - han är viktigaste fär att han delar riktig ditt liv, förstår du ? Glöm inte att vi är eviga främlingar...Jag vill be om ursäkt om jag skrev en dumhet, petite Polonaise.



"men då du skriver som du gör", vad menar du ? What is the problem?



Jag är rädd, jag är rädd för att skriva dumheter/dumma saker/min åsikt och du blir arg mot moi (nej, det vill jag inte). Men det spelar ingen roll därför att min åsikt är inte viktig. Jag vill bara att du blir världens lyckligaste/gladaste tjej och det är den enda viktiga saken i denna historia.



Om du vill svara så jag föredrar genom mejl, inte på bloggen. Att svara eller inte, du väljer. Men är det verkligen viktig att svara?



* Tisdag : jag hade nästan en bilolycka (ett mirakel)eftersom jag har glömt mitt huvud på månen för att par dagar sedan (det är första gången det händer till mig). Jag visste/vet vad jag gör...



* Onsdag : jag var ledig. Jag låg på sängen hela dagen i mörkret (inte sova men tänka/reflektera). Ingen dator, tv, radio, telefon, inget nät (lite som på semester). Det var samma sah under hela veckan.



* Torsdag och fredag : jag jobbade som en galen.



* Lördag och söndag : jag vill jogga som en galen (morgon och eftermiddag).



Detta hjälper mig...dessa sista dagar.



Nästan en vecka utan en blogg, det var som att leva i helvetet. Bloggen är det enda sättet att ha en "konversation" med dig. Jag dör !!!



Oh la la, ma chère petite Polonaise, tu m'as tellement manqué. J'ai l'impression de mourir. Ce n'est pas une mauvaise chose, ainsi je peux aller brûler en enfer.



Jag tror att jag har glömt hälften av det jag ville säga. Jag vet alltid inte var mitt huvud ligger.

2010-10-01 @ 19:37:57
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0