Ska jag se en solnedgång på en strand i mitt liv ?



Bonsoir, petite Polonaise de Malmö ! Jag känner att jag är en ung man igen. Imorse gav mamma mig en massage på fötter och ben. Det är första gången hon gjorde det för mig och jag tror att hon tyckte för synd om mig. Så blev jag pigg för att gå till stranden ett par timmar med värmen i luften.


                                                           Ensam på sanddynen !

När jag var på dynen, då hade jag verkligen en känsla av djup ensamhet. Underbart ! Öknar och sanddyner är platser som låter oss att hitta oss själv igen. Det fanns bara vinden med mig och jag kunde höra den att mumla några ord i mitt öra. Men jag förstod ingenting, som vanligt. Däremot var mitt hjärta glad och kände sig lätt,  jag undrar varför. Hjärtat har sina egna mysterier som man inte alltid förstår.

Jag hittade konstiga fåglar som flög i luften. En okänd art, tror jag.


                                            Man måste vara försiktig med vilda djur !


                                 Den konstiga fågeln söker fiskar att ge mat sin familj !


                                              Här är troll som fick en lite för brun bränna !

Dargarna har alltid ett slut och jag kunde inte se på solnedgången, tyvärr. Jag vet inte vad är en solnedgång på stranden. Är det en förbannelse ? I don't know. Jag hoppas se en solnedgång på en strand i mitt liv  :-)


                                                                  Czesc, slonce !

Mamma blir "otrevlig" med mig därför att hon säger att jag blir för gammal för att springa och dansa nu. Aaah, men jag är inte för gammal när ni har ett problem med era bilar eller för att fixa. Varför är ni (kvinnor) så med mig ? Kvinnor, kvinnor, kvinnor...Jag blir galen på grund av ni. Chère petite polonaise, jag hoppas du haft en fin kväll fästan du är en tjej  ;-)   Dobranoc !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hav och stränder ger människan alltid lugn och ro. Jag tror att det är mycket för att det är en bild för hur vårt medvetande ser ut - oändligt som havet och lika många tankar som sandkorn... Ha en fin dag, Froggie!

2010-09-07 @ 10:29:34
Postat av: FredVisgot

Jag har salt vatten flyter i mina vener, inte blod, haha. Seriöst, hur många kvinnor har gråtit av sorg döden deras själsfränder ?



Havet är en vild varelse som bara en drömmare kan tämja med sina egna drömmar.



Varför är tjejerna inte som dig ? Oh la la, livet skulle bli så trist/tråkigt utan...din hjärna ;-) Haha, du var rädd.



Jag är säker att man kan skriva en helt bok med alla dina fina kloka ord, petite Polonaise. Jag tackar livet för att ha "träffat" dig. Oh petite Polonaise, vilka underbara tankar du har, som alltid, med din imponerande hjärna/intelligens !



Casia, du är en sann poet, an artist. Du har så många gåvor in dig. Fascinerande !

2010-09-07 @ 14:19:43
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0