Vänskap och diktsamling !



Igår (onsdag) åt jag lunch med pappa. Vi pratade om allt och ingenting. Denna vecka fick han en diktsamling skriven av en av dessa gamla vänner, en vän från armén. Jag är nyfiken att läsa den även om militärens sakerna är inte speciellt i mitt hjärta. Armén är lögner, manipulationer och i särskilt förinta alla förmågor att tänka sig själv. 

                                                               
                                                             En dikt, min kapten?   

Min pappa berättar ofta med mig om sina år i armén och kriget, det han sett och upplevt, det finnas intressanta (får man använda termen "intressant" om sånt här, eh?) historier, anekdoter men det kan jag prata med dig. Du är en tjej och vissa saker kan chocka dig, haha ;-) Jag har redan frågat honom varför han inte skrivit en bok. Han vill inte göra det. Synd, eftersom min pappa skriver otroligt bra, jag svär det är sant. Miłego dnia, papa, moj Aniołeczeka !

Xxx xxxxxx xxx  




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, du får väl fortsätta övertala din pappa, en vacker dag kanske han lyssnar på dig och skriver den där boken :-)



Jag har jobbat sen fyra imorse, Froggie (både flyg och översättning) och är helt finito... Har min sis på besök, men det blev bara ett snabbt glas vin här hemma, får ta igen det i helgen. Hoppas att du har en fin kväll, ciao!

2011-04-14 @ 21:31:45
Postat av: FredVisgot

Nej, pappa är 65 år gammal och har en bräcklig hälsa sedan fick han en ny njure, du vet. Även om jag är säker att du kan övertala honom, du och din vackra änglalika leende ;-) Det är omöjligt att säga nej till det. Omöjligt, really ;-)



Själv hade jag en lååång vecka, så kommer det bli en lugn helg för mig. Är vi inte olika? :-) Min syster var hos mig ikväll också. Hälsa din sister om hon är fotfarande med dig när du läser det. "En groda hälsar mig?! Jag tror att du blir helt tokig, min kära sis" skulle hon säga och jag håller med :-b Hoppas du hade en trevlig kväll.



Bonne nuit, ma belle petite étoite du soir. Fais de beaux rêves et que les anges du ciel veillent sur toi. Dobranoc, miłych snów, mój Aniołeczeka!

2011-04-15 @ 01:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0