Måndagsmorgon och redan trött !



Bonjour, ma Belle au bois dormant ! Det är en ny vecka börjar och jag är redan helt slut. Helvet eller paradis? Leende, alltid med ett leende, i alla fall :-) Tja, Gud älskar inte de lilla grodorna. Och du då? Sov du gott? Hoppas allt är bra med dig och du är pigg imorse ;-) En liten positiv tanke : Wow, vad natthimlen är fin nu att det börjar bli fint och varmt väder - och med fullmånen och stjärnorna !  

Kanske veckan skulle bli bättre om du sa ett par ord (eller en helt roman ;-) haha) på polska. 

      

Je te souhaite une belle et agréable journée, mon cher petit ange de lumière - Do zobaczenia, mój Aniołeczeka :-)   




Kommentarer
Postat av: Casia

Froggie, alla vanliga dödliga är trötta på en måndagsmorgon... It's just the way of life! Jag har hunnit med en långpromenad på Djurgården - så himla vackert - och nu ska jag sätta mig med lite jobb. Flyger till Finland ikväll igen, kommer hem imorgon bitti och sen sticker jag till Malmö ett par dagar - long time :-)



Hoppas att du får en fin dag, trots tröttheten. Den försvinner, ska du nog se. Ta lite/mycket kaffe så blir det nog genast bättre.



Ciao!

2011-04-18 @ 10:28:14
Postat av: FredVisgot

Nej, inte mig. Jag gillar måndagsmorgonarna för att det är en ny vecka som börjar och gör att jag kan tjäna pengar så, j'aime çà. Money, money, money. Must be funny...aha ahaaa ;-) Efter måndag blir det tisdag, osv...



Nej, det är inte min kropp är trött men min skalle, min sinne. Det är min hjärna som jobbar för. Hey, detta bevisar att jag är levande. Jag ser glaset som halvfullt, speciellt om det är ett grymt (Är det så här ni säger i Sverige?) vin. Mmm ! Vad tycker du om det? Jag är till 100% säker på att du håller med, haha ;-)



Vad är det "Djurgården"? En park i Stockholm lik Sörmlandsleden, eh? Måste kolla om nätet men det ser grymt bra ut. Kanske jag tag en tur där när jag kommer vara i ditt Narnia-land, Princesse. Sluta säga saker som det. Jag vill vara där och se alla dessa platser du talar om, bokstavligen dör varja gång du skriver om



Jag hade en lång dag : jobb och hjälpa en vän och sen äta på restaurang med föräldrar ikväll - I was REALLY late to this dinner.



Jag har tänkt på dig och bad Gud skydda dig, som vanligt ;-) Förlåt du säger att du flyger ikväll men du jobbar hela natten eller du sovar på ett hotell i Finland i alla fall. Alltid i Helsingfors?



Kanske jag skulle böra substituera mitt eget blod för kaffe, eh?



Bonne nuit, mon cher petit ange. Fais de beaux rêves et que Dieu te protège - Śpij dobrze, mój Aniołeczeka

2011-04-18 @ 23:59:24
Postat av: Casia

Hehe, själv tror jag faktiskt att jag har flytande koffein i mina ådror... :-) Fattar inte hur man kan vakna till en dag där man inte dricker kaffe - sånt övergår mitt stackars förstånd!



Jag sover på hotell i Finland, yes. Men inte Helsinki utan antingen Tampere eller Vaasa. Så jag jobbar inte hela natten, jobbar faktiskt väldigt lite och det är superlätta flighter och kanonbra kollegor. Nu jobbade jag med min favoritkapten och styrman, underbara människor. Sånt gör att man verkligen gillar sitt jobb :-)



Djurgården är en halvö (kan man nog säga) där bland annat den kungliga familjen och kändisarna som bor i Stockholm brukar promenera eller jogga. Ett väldigt vackert ställe, alltså.



Klart att ett glas aldrig är halvtomt! Den dagen man tänker annorlunda, förlorar livet sin skönhet :-)



Ha en fin dag, Froggie. Hoppas att du kan slappa i kväll, ciao!

2011-04-19 @ 07:56:16
Postat av: FredVisgot

Skulle vi bli l'avant-garde av en ny mänsklig ras? Det är dags att hitta ett namn på vår ras. Har du en idé? :-)



Tampere (Anna Falchis hemstad). Du är hos dig i Vaasa, eh? Då jobbar du inte med samma kapten och styrman hela tiden. Vad trevlig att du kommer bra överens med vissa :-) Om du jobbar i små plan så antar jag att du är den enda kabinpersonalen ombord. Det låter bra, du har ju hittat det perfekta jobbet. Kanske du skulle kunna att förklara för mig vad är jobbet för flight attendant, one day (maybe, hahaha), men jag vill veta alla detaljer (varför det här jobb, allt vad du gör, en typisk dag för dig, med andra ord, osv...). Detta job är ett riktigt mysterium för mig. Men man kan/måste lära sig varje dag som man är levande. Det är en av mina principer i livet : "du är levande så du lär dig". Proszę bardzo, du har svarat på mina frågor och även mer.



Ok, Djurgården ligger på i högt på min lista nu (att jogga där, haha).



I mina drömmar. Tyvärr har jag något planerat ikväll, snyft snyft :-( Papa!

2011-04-19 @ 11:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0