Mother Nature !



Bonjour, mon doux rayon de soleil ! Debriefing. Kvällen var trevlig och man pratade mycket. Jag gillar så mycket prata med andra människor. Tur att du och jag bor inte i samma stad, haha ;-)


                                                          Liljekonvalj i trädgågren !  

Som du kan se på bilden ovan, de liljekonvalj är i blom redan. Tyvärr ska jag ha ingen för mamma och Christelle, den 1 maj. Either Mother Nature woke up early, too early, or our calendar has a serious problem again. Deras doft är så delikata men alltför efemära, tycker jag. Blommans doften är en riktig inspiration, en inbjudan att komma till paradiset (på världen).

                      


Je te souhaite une belle journée ensoleillée à Malmö, ma douce et belle petite princesse endormie - Miłego dnia, mój Aniołeczeka !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Jag brukade alltid plocka liljekonvaljer till min mom på mors dag när jag var liten, fast det var inte alltid som de stod i blom, now I remember. Jag gillar inte "parfymer" som luktar liljekonvalj, men själva blomman doftar underbart!



Nu ska jag sticka iväg till min frisör här i Malmö (håret är katastrof bigtime vid det här laget), sitta av ett par timmar där och förhoppningsvis inte bli alltför freaked out framför spegelbilden, hehe. Sen har jag en ansiktsbehandling inbokad och så ska jag träffa vänner på kvällen. Imorgon blir det worko med tv-stuff, men idag tar jag en liten paus. Jag sov mer än tio timmar inatt, Froggie. TIO timmar. God. I don't think I am human...



Well, hoppas att du inte känner några sviter av gårdagens middag och att du får en lovely dag!



2011-04-20 @ 09:30:04
Postat av: FredVisgot

Brukar ni erbjuda liljekonvaljer på mors dag i Polen eller i Sverige? Om ni var med Joanna så din mamma blev galen med ni två, haha, I am joking of course :-) Själv gillar jag inte det i parfymer även om jag har en parfymflaska med. Hmm, Dior (en födelsedagspresent), tror jag. Monsieur Dior gör mig sjuk, haha :-)



Katastrof?! Freaked?! Nej, det tror jag inte dig. Du överdriver hela tiden. Tu es/seras toujours la plus belle des roses du paradis, ma merveilleuse petite princesse de conte de fée. Vilken tur dina vänner har ! Prinsessa, din änglalika skönhet skiner igen på gatorna i Malmö och den kommer förhäxa, förblinda, förtrolla alla dessa invånare ;-) Deras liv blir vackrare nu när du är där.



Oh la la, tio timmar ! Du är ju den verkliga Törnrosa - jesteś śpiąca królewna. Du ser väl att jag alltid har rätt om dig, min lilla prinsessa. Din kropp behövde sova i tio timmar på grund av trötthet. I Stokholm har du ett helt galet liv med mina vänner för att du är på nattklubbar varje natt. Så Malmö blir synonymen till "vila". Jag vet redan att du inte "human", det är ingen överraskning för mig, min kära lilla ljusängel.



Merci beaucoup, ma Belle au bois dormant. Allt är bra med mig även om jag nästan glömt det var jobbdag imorse -) Jag är säker att resultatet är "grym bra" med ditt hår. Bonne après-midi. Papa, mój Aniołeczeka !

2011-04-20 @ 13:22:24
Postat av: Casia

Mais non! Det var läääänge sen som jag besökte en nattklubb, ska du veta (även om det faktiskt var en väldigt ofta förekommande företeelse när jag var ung, hehe). Däremot jobbar jag mucho, träffar folk för en drink eller två och då blir man ju lite trött...speciellt nu när man är så gammal som jag :-)



Jag överlevde frisören/spegeln, nu är jag blondare än blond, hehe... Har träffat en vän på stan och nu tänkte jag jobba nån timma innan jag sätter mig på mitt favohotell här i mmx och häller i mig bubbel med min friend.



Vad gäller liljekonvaljerna så var det här i Sverige som mom alltid fick dem (mormor fick också, vi ville ju inte att hon skulle känna sig utanför). Det växte en massa såna nära där vi bodde, så det var bara att plocka på sig!



Hoppas att din dag varit bien och att du kan andas ut lite. Det var 17 grader idag, kan du tänka dig? Ska vara lika fint imorgon... Crazy, eh?



Ciao, Froggie!

2011-04-20 @ 18:11:26
Postat av: FredVisgot

Hmm, du verkade vara en typisk (jättesöt) svenska när du var en mycket mycket "ung" tjej och nu en polska (vackrare än någonsin) "à la Aniołeczek" sedan du har blivit en riktig kvinna, menar du. Nej, du är absolut inte gammal, bara klokare(?) och med lite mer livserfarenhet. Är inte det bättre/intressantare så?



Mon Dieu, blondare än blond?! Hmm, inte för blond, hoppas jag ;-) Vad trevlig att du är nöjd med slutresultatet. Jag är säker på att du är jättevacker, som alltid.



Vad ni var snälla med din mormor :-) Jag erkännr att jag är förvånad av din (söta) berättelse och kan inte föreställa mig att du var scout, Princesse.



Oh la la, 17 grader ! Samma sak här inatt, haha :-) Här blir det snart torkan. April är så varmt som Juni, inget regn. Sol, sol, sol...



Hoppas att du hade en trevlig kväll. Na razie, mój Aniołeczeka !

2011-04-21 @ 10:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0