Vilken magisk stad !



Bonsoir, mon cher petit ange ! Jag har aldrig bott eller besökt och känner inte Stokholm men här är vad jag såg för några dagar sedan på webbkameror :


                                                Vy mot Stadsgården och Gamla Stan !  


                     Vy från Lydmar Hotel mot Gamla Stan, Strömmen och Norrbro ! 

När jag tittade på dessa webbkameror så sa jag för mig själv : " Wow, jag har ett problem med ögonen eller något. Magiskt ! Stockholm är en magisk stad" trots de vita isberg på de rosa älven. Så romantiskt ;-)

                                         -------   -------   -------   -------   -------   -------   -------

               
                               Sov gott och dröm vackra drömmar, min lilla aftonstjärna !  

Well, hoppas allt är bra med dig. Bonne nuit, ma belle petite étoile du soir. Bon voyage vers le pays merveilleux des doux rêves. Dobranoc, śpij dobrze i do zobaczenia (kanske, haha), mój Aniołeczek !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Visst är det vackert, Froggie? Jag var ute och gick ett par timmar med min far på Sörmlandsleden igår, och trots att det var grått och duggade så var det så himla fint! Jag gillar verkligen Stockholm, det finns så många ställen att besöka och så många fina platser bara några minuter utanför stadskärnan.



Jag har jobbat hårt de senaste dagarna (det var lite tufft igår, hade en lååång kväll/natt på Berns, hehe) och idag har jag jobbat med The Bachelor (eller håller på fortfarande, har bara tagit en liten paus). Jag har också träffat en gammal vän (vi jobbade som showproducenter för många år sen) vars lägenhet jag ska hyra ett par månader framöver tills jag får en egen. Så nu sitter jag hemma hos min vän och tar igen lite Bachelor-tid. Ujuj!



Hope allt bra med dig Froggie, här skiner solen! Ha en fin kväll!

2011-04-04 @ 19:14:54
Postat av: FredVisgot

Oh, du var med din far, vilken fin bild det var! Förlåt, Princess, men vad är det Sörmlandsleden? En stadsdel i Stockholm? Plötsligt vill jag gärna känna staden, jag undrar varför. Kanske det är på grund av dina ord, eh? Eller ;-) Men jag trodde att du inte gillade huvudstaden. Jag kan tänka mig att promenera mig i gatorna i Stockholm (med webbkameror), solen som sover aldrig på sommaren, och hela staden som blir vitt på vintern, hösten, våren men inte på sommaren, inte sant? :-) Vilken underbar dröm jag har precis haft ! Dziękuję bardzo, mój Aniołeczek :-)



The queen of ngihts is at home now. The Bachelor eller Bachelorette? Apropå av det, har du kollat Bachelorett Sverige? Ångrar du att inte delta i programmet? Det har ett problem, eh? Jag tror att folk inte gillar detta program.



Är det svårt att hitta en lägenhet i Stockholm?



Showproducenter igen. Jag skulle vilja gärna att höra dig prata om det och andra saker om ditt liv. Det skulle vara som om jag var i paradiset, du vet. Det är konstgit, eh? Åja ! Du skulle kunna prata (en lååååååååång monolog)med mig i flera timmar, nej, dagar, det skulle aldrig bli tråkigt, aldrig. Varför pratar jag om det till dig? Är det vad man kallar galenskap, Princesse?



Det är normalt att solen skiner i Stockholm eftersom du är en solstråle, min lilla polska solstråle.



Jag blir alltid glad när jag läser dina ord, du vet. Alltid och jag har ett stort leende på ansiktet. Konstigt, eh? ;-) Ikväll har jag ätit middag med mig själv på trädgården (17 grader och en vacker solnedgång).



Fais de beaux rêves et que tous les anges du ciel et ta grand-mère te protègent, ma belle petite princesse de conte de fée ! Dobranoc, mój Aniołeczek !

2011-04-04 @ 22:33:59
Postat av: Casia

Sörmlandsleden är en vacker väg genom skog och grönområde (en del är ett naturreservat). Många promenerar där, superfint!



Jag jobbar med den amerikanska The Bachelor, och jag har inte kollat på den svenska... Det ska vara amerikanskt - svenskarna är för tråkiga och för mesiga. Ska man köra så ska man köra fullt ut :-) Intriger, drama... Bring it on! Hehe...



Froggie, vi är alla galna - mer eller mindre... Jag jobbade som showuppsättare något år, det var intensivt men I had the time of my life. Därför är det kul att ha människor kvar i sitt liv från den tiden - it was something else :-)



Jag kom precis hem från en natt i Finland (är det inte helt sjukt? Jag börjar klockan 4.30 och slutar kl. 7.00 - sen är jag ledig hela dan. Love it! Så kan jag ägna mig åt Bachelor and stuff...hehe) och det är grått och mörkt här i Sverige. Igår var jag faktiskt på min första joggingtur, Froggie. Det var bloody nice.



Well, nu ska jag slänga i me lite frulle och sen är det jobb jobb som gäller. Ha en lovely dag, hoppas att du får lite solstrålar idag också!



2011-04-06 @ 08:24:48
Postat av: FredVisgot

Tu m'as tellement manqué, Princesse...



Sörmlandsleden verkar vara verkligen jättefint. Kanske jag skulle kunna att promenera där, one day, one day :-)



Galet ! Nattvärlden är galen. Det finns ingen balans i den här världen och du vet bättre än mig att allt är överdrivet, tyvärr. Trots detta är jag säker att du har mer eller mindre roliga/intressanta historier att berätta. Detta är kanske bra när man är ung, men det kan jag inte säga. Jag har alltid gillat natten (tex kvällspromenader), inte nattvärlden, you know.



Finland, Finland, pourquoi la Finlande? Hmm, du kommer snart bli en finska. Det Är bÄttre än bli en fransyska, eh? ;-) Mon Dieu, du måste vara mycket trött efter ditt jobb med planer. Min stackars lilla ängel !



Din första joggingtur (var? Jag är säker att det var jättefint)!!! Äntligen, var det dags, eh? Jag är sååå glad för dig, jippie :-) Well, du förtjänar verkligen att jag erbjuder dig en flaska champagne, det är ett löfte, Princesse :-) En dag...Kanske...



Hey, det är fint väder med massor av solstrålar här (igår : 21 grader ; idag, bara 27 grader ; imorgon...28-29). Nej, nej, det är inte fortfarande sommaren här…Nästan ;-)



Nu ska jag dricka ett glas vin på trädgården. Hoppas att du hade en trevlig dag och har en lovely kväll !



Bonne nuit, mon cher petit ange, ma belle étoile de Zawiercie. Fais de beaux rêves et que les anges du ciel te protègent...

2011-04-06 @ 22:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0