Miłego weekendu, mój Aniołeczek !



Bonjour, mon doux rayon de soleil ! Idag kan jag inte gå till Carrefour för att personalen är i strejk. Detta är tråkig, men jag förstår dem och stöder dem till 100%. Slavägarsystemet är tänkt att avskaffas sedan ett par decennier.

                                       
                          Mannen : Jag vill också bli medlem av skalligsklubben, jag !  

Jag skulle kunna gå till Auchan men tänkte att springa lite i skogen i morse, njuta solstrålar på denna vackra aprildag och sen dricka kaffe på stan (kanske inte) .

                   
                                             Życzę miłego Weekendu, mój Aniołeczek ! 

Hoppas att du inte är för trött idag och har en underbar lördag i Stockholm eller i Finland - Je te souhaite un magnifique week-end, mon très cher petit ange de lumière !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Aha, Auchan...låter bekant. Jag tror att det finns i Polen också, min mamma brukar shoppa där när hon är i krokarna :-) Jag är helt för att folk ska få rätt lön för sitt arbete och ha rimliga arbetsförhållanden, och om det krävs att man går ut i strejk... Well, då får man gå ut i strejk.



Jag kom hem från ännu en natt i Finland idag, har shoppat saker till lägenheten och nu vaknade jag till liv efter en liten siesta som jag var tvungen att ha. En god vän till mig fyller år idag, så vi ska ut och äta ikväll. Måste vara människa då, liksom :-)



Det blåser mucho här idag igen, det var ingen fin landning idag, om jag får uttrycka det så hehe...



Ha en fin dag, Froggie!

2011-04-09 @ 16:46:33
Postat av: FredVisgot

Carrefour och Auchan är motståndare som är lite överallt på den europeiska kontinenten coh Brasilien.



Instämmer med :-) även om jag tycker det finns för strejker här i Frankrike. Vissa människor (tjänstemännakår) använder för ofta av denna rätt. De säger att göra det för vi alla men det är inte sant. Men Carrefours personalen har helt rätt. Hey, Frankrike utan strejker är inte Frankrike, hahaha :-)



Att shoppa saker till lägenheten? Har du hittat den eller är de presenter för att tacka din vän? Dieu merci, du är hos dig igen. Jag är verkligen glad att du är hemma välbehållen och är säker att du hade en trevlig kväll.



Jag undrade om du har redan varit rädd för i planet. Du är min lilla modiga ängel, du.



Hoppas allt är bra med din mamma, min ängel, och glöm inte att hälsa henne på polska när du ska prata med, oui? Papa, moj Aniołeczek !

2011-04-10 @ 07:27:49
Postat av: Casia

Nej, det är presenter till mig själv (vad gäller lägenheten) :-) Jag gillar inredning och tycker det är så kul att få shoppa loss på möbler och detaljer... Min plånbok blöder bigtime, hehe.



Jag kom hem rätt tidigt igår, var lite trött sen flygningen och min vän firade på ett lugnt sätt (läs: det blev bara ett glas champagne för mig).



Jag är aldrig rädd när jag flyger... Det spelar ingen roll hur mycket turbulens det är, för mig är det just another day at work!



well, hoppas att du har en fin dag, Froggie!

2011-04-10 @ 08:23:06
Postat av: FredVisgot

Det är viktigt att leva i en trevlig atmosfär hemma. Det är kanske en stor uppoffring för plånboken men en liten uppoffring för ditt välbefinnande och trevnad.



Oh la la, bara ett glas champagne för min lilla ljusängel?! Du var säkert sjuk då...



Du flyger mitt i en storm och it’s just another day at work for you. Mod, är inte att en annan sida av galenskap? :-) Jag är säker att jag skulle bli sjuk på grund av turbulens. Tycker du att det skulle alltid vara kul att jag är på ditt flyg? Dessutom skulle jag ha behövt en viss liten ängel för att skydda mig och trösta mig, moi, den stackars lilla grodan förlorade i luften ;-)



Jag tänkte att läsa en bok med ett (eller två) glas vin i trädgården och njuta av solsken. Men, regn, regn, regn, Madame Naturen kommer vara full som en kastrull :-) Hoppas att du inte är för trött idag, moj Aniołeczek !

2011-04-10 @ 13:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0