Trevlig sommarkväll för att andas i lugn och ro !



Dzień dobry, mój Aniołeczek ! Jag var glad för att njuta av kvällens svalkan (kl 22:00, 24 grader) i trädgården efter det varma vädret man har haft hela dagen igår (34 grader i skuggan). Det var trevligt att beundra/titta på blinkande stjärnor däruppe i himlen, där drömmar blir verklighet. Och jag har sett en fallande stjärna också :-)

              

Snart ska jag ta en joggingtur i värmen - Miłego dnia, najpiękniejsza !

PS : Jag försöker lära sig att uttala alfabetet i det polska språket, inte lätt. Hmm, tur att du inte hör vad jag säger, min söta lilla polska prinsessa ! Du skulle ha en fruktansvärd huvudvärk...utan att dricka en droppe alkohol. Ja, en riktig katastrof ! Du kan tacka Gud då ;-) eftersom jag inte är bredvid digHan är JÄTTESNALL med dig.




Kommentarer
Postat av: Casia

Well, polska alfabetet kanske inte är det lättaste, men åt andra sidan så finns det ju svårare saker att lära sig, så du kunde ha haft det värre ;-) Övning ger färdighet, som det så fint heter!

2011-08-21 @ 12:37:46
Postat av: FredVisgot

"Practice" is the word. Jag försöker lära sig ett språk (ditt hemspråk), då är jag säker på att jag skulle ha glömt allt på ett år. Haha, är det inte roligt, Princesse? Jag älskar så ditt sätt att se dessa små saker (som också är en del av livet). På ett sätt, du och jag är lika och har en sak gemensamt (det är så sällsynt, eh?). Vi båda brukade se glaset halvfullt, inte halvtomt. Mmm, det är bättre så ;-)



Jag har sett något konstigt på en webbkamera (Stureplan) ett par dagar sedan. Det fanns massor av soldater på hästar. Vad Är det? Hoppas det finns inga problem hos dig, min lilla ängel, eh? Det var mycket imponerande i alla fall, även genom en enkel webbkamera. Ha en

2011-08-22 @ 21:47:44
Postat av: Casia

Soldater på hästar? Well, happens from time to time in Sthlm :-) Det är inget ovanlig syn, med andra ord. Jag har ingen aning om vad som var anledningen, men som sagt - sånt ser man då och då, och jag har vant mig så pass mycket att jag inte ens skulle höja på ögonbrynet :-)



Nu ska jag sätta mig på tåget och lämna lugnet hos mam i Oxelösund... Ha en lovely dag, Froggie!

2011-08-23 @ 09:58:40
Postat av: FredVisgot

Oh, du var i Oxelösund?!? Hoppas det är bra med din mamma och du var snäll med henne ;-) Jag är säker att du gjorde joggingtur i skogen och långpromenader med henne och besökte din mormor, bien sûr ! Du glömmer aldrig göra det, Princesse :-) Du behöver lägga tid i Oxelösund med din mamma och din änglalika mormor, inte sant? Jag kan inte låta bli att le och mitt hjärta slår med förnyad energi när jag tänker på det. Livet blir underbart, med andra ord. Du är sååå fantastisk. Underbara lilla dotterdotter (och dotter), sååå "sött" !



Vad är sorgligt vad du skrivit ! Eller det kanske är tröttsamt att höja på ögonbrynet, menade du, och inte något vanligt att se det, som du säger. Själv upptäcker jag hela tiden nya saker i Bordeaux eller Paris (men jag är inte ofta i huvudstaden, bekänner jag).



Nu vet att jag inte misstar mig i vad jag tycker om dig. Jag är helt säker på den "bild" jag har av dig i mitt sinne är helt korekt. Gud har begått inga misstag när han skapade dig. Han visste precis vad han gjorde. Nu blir det uppenbart att du är verkligen unik i världen, så fantastisk.



Det har blivit jättevärme här tills igår. I dagen : 36-38 grader i skugen och i natten : 24-26 grader. Idag, bara 27-28 grader, brrr ;-) Cześć, mój Aniołeczek !

2011-08-23 @ 13:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0