Nyheter från familjen !



Mamma ringde mig i eftermiddags. De var i Sintra (i närheten av Lisabon) med dess vachra skogen och alla palats och villor som tillhör kungliga familjer i hela Europa. Jag är avundsjuk :-) Christelle är ledsen att ha lämnat Algarve och dessa underbara stränder men har älskat Madrid. 
                         

I morgon
flyger de till Madeira (en hel vecka). Mina föräldrar älskar den här ön men jag vet det är inte lätt för flygplanen att landa på denna flygplats. VEt du att passagerarna alltid applåderar piloten när planet landar på banan där. Is it not crazy? «Merci, Dieu ! Merci, le pilote !» säger de kanske till dem själv. Då jag håller tummarna för att allt går bra med flyget imorgon. Men jag tycker att syrran inte kommer att uppskatta ön, eftersom det inte finns några stränder där, tror jag. Nu ska jag lite njuta av kvällen i trädgården




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, hepp - I know about that one! Jag har ju jobbat på Madeira i nästan ett år, turisterna var alltid vettskrämda efter landningen. En pilot måste ha en speciell licens för att kunna landa där, alla piloter kan inte göra det... Så it takes some knowledge! Men landningsbanan var ännu kortare förr, nu har de i alla fall byggt ut den lite ;-)



Hoppas att dina föräldrar får det lovely, det finns många levadavandringar de kan göra - det är ju så man upptäcker Madeira. Och även om det inte finns några stränder (bara med svartsten, tror jag) så kompenseras det av all annan skönhet på ön.



Well, enjoy kvällen! Jag ska avsluta jobbet...up och flyga imorgon bitti. Ciao, Froggie!

2011-08-11 @ 19:01:13
Postat av: FredVisgot

Wow, en speciell licens för att landa?! Det visste jag inte. Det måste mycket imponerande. Speciellt eftersom landningsbanan är belägen intill havet, tror jag. Och du hade ingen rädsla, du?!? Nej, du är aldrig vettskrämda, Prinsessan. Du är den modigaste (och smartaste...och vackraste, förstås...och roligaste...tokigaste??? ;-) haha) kvinnan jag vet. Varför alla kvinnor är inte som du? Hmm, tur att ni alla (tjejer) är olika så du faktisk blir unik i världen.



- "levadavandringar" ??? Mina föräldrar vet (lite) ön. Det blir den tredje turen för pappa (jobbet och sen med mamma) och 2:a for mamma, men de planerar att fira det nya året (och karnevalen) på ön, en dag.



Ett år som kabinpersonal? Vilken otrolig tjej du är ! Jag är säker på att du vet att göra allt.



Du är en (min) liten söt ljusängel med ett gyllene lejonhjärta. Natti :-)

2011-08-11 @ 22:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0