Umiłowanie mądrości !



Jag måste erkänna att jag är lite besviken över att du inte skrivit om mitt filosofiska inlägg "Min lilla tanke för dagen". Det var verkligen inte ett skämt, du vet, haha. Det är viktigt att du vet något, jag skämtar aldrig med filosofin. Det är seriöst for me ;-) 

                            

                     En filosof är någon som har frågor och får nya frågor som svar !

• T.ex : En dag hade jag ett filosofiprov i klassrummet (man hade många pröv i Skolan här). Man borde förklara vad var arrogans. Här är vad var mitt svar. Jag gav min "provpapper" (kan man säga det på svenska?) till min lärare, och det fanns inga ord på. Bara "För mig, arrogans är ..." och sen vita sidor, nada haha. Var jag inte helt tokig när jag var ung? ;-) Well, hoppas allt är bra med dina flyg idag, min lilla polska ängel !




Kommentarer
Postat av: Casia

Jag skrev inget om den på samma sätt som du egentligen inte heller gjorde det ;-) Det vore ju fel att besvara nåt ordlöst med ord, don't ya agree? ;-)



Hehe, hoppas att din lärare hade humor...för den ligger närmare till hands än just förståelse i såna här fall.



Hope att du har haft en fin dag, Froggie! Jag har varit på kurs hela dagen, nu ska jag jobba lite med mina serier och sen måste jag nog dra to gymmet en stund. Ciao!

2011-08-15 @ 15:40:37
Postat av: FredVisgot

Naturligtvis håller jag absolut inte med dig - det är skönt, då och då, eh? ;-) Det finns många saker att säga nåt ordlöst. Jag skulle våga att påstå att det är lite lik astrofysik, det mest intressant är osynlig. Det är med "ingenting" att hela universum blir tydligt, kalrt. Sluta nedvärdera/svartmåla mitt arbete. Det tog mig en riktigt lång tid innan att göra mitt inlägg. Lite som Malevichs konsten med Black Square (czarny kwadrat na białym tle). Jag är besviken och ledsen eftersom jag trodde att du skulle uppskatta min ötroliga tålang, mitt konstnärliga geni. Jag är otröstlig, snyft snyft. Jag tror att om du hade ett riktigt stort hjärta så skulle du göra något för att få mig att le och hoppas, eh? Stackars mig ! Snyft snyft snyft ;-)



- Varför blev jag född groda, och inte prins? Hmm, jag tror det är dags att beställa tid hos en häxa.



Jag fick 17/20, inte alla :-) Min lärare var fantastisk men inte när hon pratade om Monsieur Freud (jag gillar inte honom).



Det har regnat och mulet hela dagen. Vilken hemsk sommar vi har ! Men det blev en otroligt vacker och varm vår (och höst).



Sedan hur länge är du på kurs? En vecka, eh? Det Är för ditt jobb som kabinpersonal? Var modig, min lilla ängel ! Du är bäst, remember ! Jobbar du fortfarande med de polska serierna?



Hoppas att du har en lovely träning - Papa, mój Aniołeczek !

2011-08-15 @ 16:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0