Nigdy się nie poddawaj !



Jag försöker lära sig att säga några fraser/meningar på polska (för dig på julen) men jag kan inte uttala vissa ord. Ni, polacker, är utomjordingar, I am sure, haha. Det är varför du har gröna ögon, Princesse. Jag vet inte varför jag vill faktiskt försöka att lära sig lite det polska språket. Vissa saker i ditt hemspråk är komplicerad för mig. Dessutom låter mina polska meningar annorlunda med vad jag hör på den polska tv:n. Varför är polackerna bättre än moi på det polska språket, eh? Ale dlaczego aż tak? Universum är fullt av mysterier. Jag kastar inte in handduken trots att det är mycket komplicerat. Jag har fortfarande och alltid hopp i mitt hjärta och tron i min själ att få en (mini-)samtal på polska med dig, en dag. Hoppet är min baslivsmedel. Hoppet brinner i mitt hjärta - always.

            
Fais de beaux rêves, ma douce et belle petite princesse !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... Man ska aldrig ge upp! Polskan är ett inte alltför enkelt språk, speciellt grammatiskt sett, men efter ett tag börjar man nog haja vad det handlar om. Så en dag kan vi nog prata "mini", du och jag ;-)

2011-12-21 @ 10:11:43
Postat av: FredVisgot

"Mini" skulle kanske bli "maraton". Så njut av julen för att träna dig att tala polska med din mamma, ok? Seriöst. Om du och jag pratar på polska så blir det verkligen en mini-mini-mini-konversation. Är livet inte rättvist? Om jag pratar franska med dig så förstår du lite vad jag säger. Men om du pratar polska med mig så är det som om du pratar kinesiska. Men jag hoppas verkligen att kunna att prata polska med dig...med min "fina" och "fantastiska" franska brytning, haha.



Fråga : Sjöng du en speciell sång om Mikolaj när du var liten i Polen?

2011-12-21 @ 11:34:45
Postat av: Casia

Hmm... En sång om Mikolaj? Nej, det minns jag faktiskt inget av. Mikolaj var liksom inte lika viktig som Aniolek, hehe. Fast jag minns i och för sig inte att jag sjöng nån sång om Aniolek heller. Oh, well. De var två uppskattade figurer i alla fall :-)

2011-12-21 @ 15:19:16
Postat av: FredVisgot

Va, Aniolek är viktigare än Mikolaj? Varför? Mikolaj ger presenter till barn. I don't understand. Anyways, jag vill gärna försöka hitta sången om Aniolek, i kväll. Vill höra den här sången att du sjöng när du är liten. Oh la la, jag skulle vilja att vara lite mus (i ditt hus och din skola) för att se ditt ansikte lysa med julen (osv...) i ditt hemland. Du var jättesött, I am sure. Och det är du fortfarande, förstås !



Det är roligt, men jag kan fortfarande inte tänka mig att du bodde i Polen, talade bara polska med dina föräldrar, hela din familj, dina vänner... Ditt liv har börjat i Polen i en liten stad i Schlesien kallas Zawiercie. It's crazy !

2011-12-21 @ 16:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0