Lite humor från Polen !



Här är lite polsk humor :

«Dwie blondynki kapia sie pod prysznicem i jedna mowi do drugiej :

-Podaj mi szampon.
-Przeciez stoi obok ciebie-odpowiada druga na to blondyka.
-Tak...ale ten jest do suchych wlosow...A ja mam mokre!» 

                                                                  
                                                            Men varför är det roligt ???  

Två blonder, en dusch, schampo. Varför är det roligt, eh ? Jag förstår absolut ingenting. Nada. Sååå synd ! Kanske för att jag inte är en polack eller jag är lite, hmm...blond i mitt huvud ;-) Det är inte lätt att förstå humor som kommer från utlandet. Ha en galen dag med, Madame Casia !




Kommentarer
Postat av: Casia

Förstår du inte? Det är faktiskt lite roligt... Schampot är ju för torrt hår (nån som har torrt hår alltså) men hon är ju i duschen och har blött ner håret, så hon tror att hon inte kan använda det eftersom hon nu har "blött" hår. Hehe... Now U get it?

2011-02-02 @ 18:21:37
Postat av: FredVisgot

Va, kan man använda ett schampo för torrt hår när man duchar ? Tja, en blond är alltid rätt, eh? Om du säger att det är roligt så tror jag dig.



Idag var det Kyndelsmässodagen (Ofiarowanie Pańskie) och man lägger crêpes (pannkakor), en fransk traditon. Vänder pannkakor i luften med höger hand och ett (guld)mynt i andra handen. Däremot har jag gjort inga crêpes för första gången i mitt liv. Allt förändras, inte sant ? ;-)



J'espère que vous avez eu une agréable journée et une belle soirée - Dobranoc !

2011-02-02 @ 23:03:49
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0