Ett litet polskt skämt !



Lotnisko w Nowym Jorku. Facet wchodzi do windy a za nim kobieta w mundurku, mini spódnica, żakiet - stewardesa jakaś. Facet zaintrygowany ta sytuacja mówi :

- Hello, you fly US Airways ?
Kobieta nie odzywa się, tylko patrzy na niego zdziwiona. Facet pomyslal no to co, sprubuję jeszcze raz :
- Flugen sie Lufthansa, ja ?
Kobieta bardziej zdziwona patrzy na niego i nic nie mówi. No trudno pomyślał facet...spróbuję jeszcze raz :
- Volare sinora Alitalia ?
- ...
- Vous volez sur Air France ?
Wtedy kobieta mówi :
- A w mordę chcesz palancie?!
- Aha...LOT !  

                                                                    
                                          Haha, tycker du att detta skämt är roligt ?     




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... Polacker... They sure know how to speak up! :-)

2011-02-17 @ 17:26:20
Postat av: FredVisgot

Jag förstod äntligen ett polskt skämt, för en gångs skull, haha :-) Jag är glad att dagen slutar. Hoppas allt är bra med dig. Ha en fin kväll med. Bonne nuit, ma belle étoile de Zawiercie. Fais de beaux rêves.

2011-02-17 @ 18:23:00
Postat av: Casia

Jag är också glad att dagen går mot sitt slut, har jobbat mig genom den (både på gymmet och framför datorn), nu har jag en vän på besök. Ska upp klockan fyra imorgon bitti för att flyga upp to Sthlm igen...Workstuff. Dios, jag kommer att vara en mumie! Natti Froggie

2011-02-17 @ 19:23:56
Postat av: FredVisgot

Min stackars lilla polska nalle ! Du är i huvudstaden igen, hela dagen ? Hmm, jag gissar att det är en god ny, då. Snart har du en ny lägenhet i Stockholm...igen, haha :-) Jag ska tänka på dig ("à la Froggie") på kl 04:00, min lilla polska mumie, jag lovar. Mon Dieu, kl 04:00...Var en modig ängel, oui ?



Dobranoc, miłych snów, mój Aniołeczek !

2011-02-17 @ 20:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0