Życzę miłego soboty, mój Aniołeczek !



Bonjour, mon petit ange de lumière ! Har du sovit gott ? Jag var hos en vän som fyllde år igår kväll. Det var en trevlig kväll eftersom vi var mellan vi (bara vänner). Vi åt, pratade, drack vin och champagne, pratade. Nu ska jag springa lite ute och sen ska till Carrefour och kanske Ikea också. Och jag tänker att ha en liten liten siesta i eftermiddag.

               

                                                      Miłego soboty, mój Aniołeczek !    

Je te souhaite une merveilleuse journée, ma douce petite princesse de Zawiercie - Miłego dnia życzę, mój Aniołeczek ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Oh la la! Låter som en lovely plan :-) Jag hade också gärna gått ut och sprungit men tyvärr only in my mind eller på gymmet än. Ikea finns här, i och för sig, men jag skulle tusen gånger hellre ha åkt till Carrefour, hehe.



Jag hällde också i mig lite (mycket) champagne igår och det blev senare än vad jag hade trott, men det är då det blir trevligt, när man inte planerar allt. Idag tänkte jag ta ledigt och bara göra det jag känner för.



Den svenska melodifestivalen börjar ikväll (det är flera deltävlingar här) och det är verkligen megastort i Sverige. Alla tidningar skriver om det och alla pratar om det - i två månader, dvs så länge själva tävlingen pågår. Sen är det tyst och ingen bryr sig tills de två månaderna kommer nästa år igen. Hur som helst är det ibland kul att slänga ett öga, jag kollade inte förra året men ibland gör jag det om det är nån av artisterna som jag har jobbat med själv eller om det är nån bra. Så jag tänkte slänga mig på soffan och kolla på spektaklet ikväll.



Anyways, ha en fin dag och enjoy shoppingen! Ciao!

2011-02-05 @ 07:51:55
Postat av: FredVisgot

Wow, min solstråle lyste i mitt liv tidigt i morse. Men, men solen var inte fortfarande uppe i kl 08:00. Hmm, hur är det troligt ? Haha ;-) Och tack för det fint väder här.



Tänk att Carrefour, här, är en av de största i Frankrike, cool, eh ? Slutligen jag inte gick till Ikea, Jag brukar inte gå där (det var ett år sedan, sista gången). Men jag vet att det Är viktigt för alla svenskar som har flera möbler från där. Jag är ofta i Carrefour, det är trevligt :-) och jag träffade vänner och drack kaffe med. Jag skrattade så mycket med dem så att nu har jag ont i magen.



Snart kan du springa ett par timmar ute, snart, mój Aniołeczek, snart :-) Hoppas det var trevlig i gymmet i alla fall, ma douce petite princesse.



Så sant. Det blir trevligare när allt inte planerar (speciellt under semestern).



Oh mon Dieu ! Melodifestifalen !!! Jag vill vara där (en gång i mitt liv) och se det med mina egna ögon, en dröm, en dröm -och Allsång (Stockholm i mitt hjärta, haha), det är så exotisk. Tänker du att jag kan kolla det på nätet ikväll ? Är det fortfarande på svt ? Kan du säga mig när börjar Melodifestivalen, tack ? Kl 20:00, kanske ? Oh, jag hoppas att jag ska kunna se det ikväll. Håll tummarna, min kära lilla polska nalle ! Du jobbade med vissa artister ! Vem, vem ? Vad gjorde du med dem ? Oh la la, du har så mycket intressanta saker för berätta (som min mormor, haha) och du vet hur tortera mig, mój Aniołeczek. Scones, Melodifestifalen, dina minnen, ditt underbara mind. Aniołeczek, Aniołeczek, Aniołeczek ! Tänker du att en fransman kan gå till Melodifestivalen också ? Jag är säker att det är ett otrolig spektakel. Jag brukar Melodifestivalen på nätet varje år men det Är i februari eller mars, tror jag.



Hoppas att du har en loovely eftermiddag, mój Aniołeczek, na razie !

2011-02-05 @ 12:35:58
Postat av: Casia

Hepp, jag tror att det var klockan 20.00 ikväll :-) Jag har jobbat - dvs åkt runt och satt upp shower - med bland annat Andreas och Tessan som är en del av gruppen Alcazar (jag vet inte om du har hört talas om dem), de har varit med i Melodifestivalen flera gånger. Jätteduktiga! Sen är det ett par till, men jag tror inte att du vet vem de är för de är inte kända utomlands (till skillnad från ALcazar).



Hehe, självklart kan fransmännen också vara med. Why not?



Ciao!

2011-02-05 @ 17:07:20
Postat av: FredVisgot

Jag är super imponerad och så stolt över att känna dig, min lilla aftonstjärna. Vilken otrolig tjej du är ! Jag älskar Alcazars låtarna. Rellay good :-) Ett par ? Oh, jag tänkte att de var alla gays :-) Var det bra/trevlig detta jobb ? Jag känner svenk musik, you know. Lite, lite :-b



Why not ?! Därför att det är en svensk musiktävling och jag är en fransman. Hey, det kanska är bara för svenskar. Un jour, peut-être - drömmar, alltid drömmar, haha ! Hoppas att jag kan kolla programet på nätet i kväll, really. Marie S???? (Abba teens) haft ett problem ? Och merci beaucoup för timmen. Papa, mój Aniołeczek !

2011-02-05 @ 19:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0