Mam potwornego kaca, mój Aniołeczek !



Dzień dobry, mój Aniołeczek ! S’il te plaît, skrik inte när du kollar på min blogg idag, min snälla lilla prinsessa från Zawiercie ! Aj aj aj, mitt huvud ! Nej, nej, nej, jag var absolut inte klok hos mina föräldrar. Men jag är säker på att det är helt ditt fel, som vanligt, min kära lilla ljusängel ;-) Faktum är att jag drack mycket glas alkohol igår kväll. Ett par glas vin, en liten droppe av Moet (uh, jag är inte riktigt säker på det nu. Ålderdom, you know !) och pappa öppnade en flaska vitt portvin, 1991 !!! Vanligtvis dricker jag någonsin denna typ av vin (för sött !), men man säger inte « non » till en vin av 1991, haha.

                 
                                        No i mam potwornego kaca, mój Aniołeczek !  

Well, vi åt som kungar och det fanns lax - mmm, jag älskar det. En chokladkakan med nötter och hasselnötter. Madre mia, me ha gustado mucho la comida :-) Telefonen ringde hela tiden, det var pappas bröder och systrar och förstås också  morbröder, morsystrar (mamma har sju bröder och systrar) för de traditionella födelsedaghäsningarna. Efter denna lååånga födelsedagsmiddagen drack vi kaffe och pratade pratade pratade. Och till sist jag gick hem runt kl 23:30. Oh, mon Dieu, det blir bara tisdag idag. Hjälp mig !!! Hey, du kan ge mig nådastöten, jag vet att du drömmer ofta om det, min kära lilla polska nalle, haha ;-)  

               
                                                             Miłego dnia, Aniołeczek !

Nu är det jobb, jobb, jobb. Well, hoppas att du har en underbar dag med din vän som inte älskar dina scones :-b  Miłego dnia życzę, mój Aniołeczek !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, en födelsedag måste ju firas så du hade ju ingen val, Froggie :-) Du får hälla i dig en massa kaffe och vatten idag, så att du håller dig vaken.



Här har det varit storm hela natten - och det blåser like hell fortfarande - så jag känner mig också bakfull, typ, eftersom jag inte har sovit nåt.



Anyways, ha en fin dag!

2011-02-08 @ 08:18:26
Postat av: FredVisgot

Och sen vi har bara en far så vi bör njuta av varje ögonblick tillsammans med vad Gud ger oss. Idag är vår far med oss, imorgon ??? Merci för din uppmärksamhet, mój Aniołeczek ! Hur gör du för att överleva varje helg ? Well, I guess it's easy when you're the queen of night, eh ? ;-)



Pappa tackar dig och hälsar ! Och han ville kolla din blogg. "Det kan du inte, pappa ! Hennes blogg finns inte nu" sa jag.



Oh la la, hoppas att du inte var för rädd inatt. Min stackars lilla polska nalle ! Det blir en vana här i Frankrike. Faktum är att det finns två/tre stormar som besöker landet varje år. Varför kommer de alltid natten ? Träd liggande på marken, vinden smygande sig genom gatorna i stan, tjutande och skallror väggarna. Jag känner mig alltid som det blir helvetet på jorden, haha. Tur att du bor i en lägenhet, tro mig !



Hoppas att vädret blir bättre denna eftermiddag :-) Na razie, mój Aniołeczek !

2011-02-08 @ 13:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0