♥ Pleure, mon coeur ♥



«Pleure mon cher coeur, pleure !
C'est la seule façon pour toi
de te soulager de ce poids qui pèse sur toi.
Ne te laisse pas dévorer par le chagrin,
Pleure mon cher coeur, pleure ! (...)
Je t'avais mis en garde,
mais, hélas, tu n'as pas voulu m'écouter...

...moi.

Pleure mon pauvre coeur, pleure !


Et aussi, 

...abandonne tout espoir...
...car, tout ce que tu crois,
n'est qu'une illusion,
un mirage...


...un doux rêve.»
  


                                                         En mini-dikt från Moi  :-)

           


Well, hoppas att ni hade en romantisk galen natt och har en trevlig varm dag (jag tror vi redan ¨vr i början av våren), les deux amoureuxMilego dnia ! Hey, glöm inte det är snart Alla hjärtans dag - men det måste vara Alla hjärtans dag varje dag för er. Världen är er ! Bonne journée. 




Kommentarer
Postat av: Casia

En stor mini-dikt, Froggie!



Början av våren? U gotta be kidding me. Inte här, i alla fall. Jag kom till Stockholm igår och ska vara här ett par dagar - självklart är det ännu kallare än i Sveriges södra delar. Men jag försöker att överleva... Ska parkera på Grand och förena lite work and play, hehe. Ha en fin dag, Froggie!

2011-01-15 @ 11:27:05
Postat av: FredVisgot

Oh la la, les femmes ! Du är aldrig glad, min kära lilla lärare på svenska/polska -dziękuję za wszystko, mój Aniołeczek :-) Är vädret inte varmare nu än i december 2010 när du var i Stockholm med din mamma, eh ? Hej, det är inte mitt fel att du gillar att komma till norra Sverige, du !



Hmm, det antyder att du gillar den kalla nu, haha ;-) Min stackars lilla ängel ! Här är det 08-10 grader på morgonen och 14-16 grader på eftermiddagen och sol (ibland regn)...brr, så kallt ;-) Men det är perfekt för att ta en joggingstur i naturen, inte sant ? Och jag tycker du skulle försöka ;-)



Jag hade inget hopp om att du skriver några kommentarer på bloggen och jag tackar Gud att du är fortfarande här, även om jag väl förstår att du inte har tid...nu.



Snart ska jag springa med min bästa vän (läs solen). Hälsa din pappa om du träffar honom, oui ? Życzę miłego dnia, Aniołeczek. Enjoy !



PS : Du är faktisk "tokig" för att fortsätta läsa min blogg, hey, jag gillar det :-) Och vilken fantastisk "tokig" du är ;-)

Förstår du allt vad jag skriver på franska ? Kanske du var fransyska i annat liv, pourquoi pas ?

2011-01-15 @ 13:57:27
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, vem vet. Jag kanske levde några liv i Frankrike... Nej, jag förstår faktiskt inte allt men det mesta och det räcker för sammanhanget :-)



Jag har jobbat järnet på Grand och spenderat lite tid på stan - sitter på Sheraton (som du märker gillar så gillar jag hotellbarer) och ska jobba lite innan sällskapet dyker upp. Hope att du har en fin kväll, eh? Ciao!

2011-01-15 @ 17:30:00
Postat av: FredVisgot

Jag är alltid imponerad av din intelligens, Aniołeczek. Fantastiskt :-)



Ja, det vet jag. Hotellbarer är ditt andra hem ;-) Dessutom är kaffe och champagne bättre där och det hjälper för inspiration, haha. Hey, jag trodde du har sålt din lägenhet i huvudstaden. Oh la la, jag avgjort skulle förstå aldrig det svenska språket. Förlåt mig, min kära lilla lärare. Well, hoppas att du har en trevlig kväll, mój Aniołeczek !

2011-01-15 @ 19:57:13
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Du har helt rätt, jag har inte kvar min lägenhet så jag har fått låna en väns lägenhet (hon är på kryssning i Karibien, that sucker!) - som tur är har man lite vänner kvar som gärna lånar ur sina tak :-)

2011-01-16 @ 09:26:37
Postat av: FredVisgot

Min svenska är inte så dåligt. Det är normalt när man har en lärare så fantastisk som du, Aniołeczek...the BEST :-)



Oh, Karibien ! Jag har en vän som kommer till en fransk ö i Karibien men all hennes familj bor fortfarande dit. Hey, din vän är för snäll, she is really cool. Du skulle kunna tacka henne genom att erbjuda dina gudomliga scones ;-) Mmm, but why do I torture myself so, Aniołeczek ? Pourquoi, eh ? :-)

2011-01-16 @ 14:17:25
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0