Vill du äta lite choklad, Aniołeczek ?



Bonsoir, ma belle petite étoile du soir ! Som jag sade tidigare, jag är inte van att äta massor av godis, sötsaker. Men idag har jag gört ett litet undantag från regeln och köpte en chokladask som jag kommer att dela med grannars barnen. De säger aldrig nej, är inte det konstigt ? 

 
                                      Det skönt och bra för hälsan... (lite, lite) då och då !  

Vill du äta lite choklad, Aniołeczek ? Hey, det är ett annat sätt att besöka Champs-Elysées, eller hur ? Haha :-)  Känner du Champs-Elysées i Paris (the most beautiful avenue in the world, haha), ma douce petite princesse de Zawiercie ? A long avenue with many shops of luxury, för example : Louis Vuitton, känner du det ? ;-)

                                       

                                                           Śpij dobrze, Aniołeczek !  

Nu ska jag erbjuda choklad till barn. Och du, Aniołeczek ! Vad ska du göra i kväll ? Har du något intressant, eh ? Fiesta med Veuve Clicquot kanske, eh ? Make me suffer ! Säg, säg (aj aj aj !). Well, hoppas att du har en lovely kväll, min kära lilla nalle från Zawiercie ! Dobranoc i miłych snów, Aniołeczek ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Grannbarnen kommer säkert att rensa asken, hehe. Jag är inte så förtjust i choklad, faktiskt. Nån gång per år (om inte mer sällan) händer det att jag får megacravings och slänger i mig en chokladkaka eller nåt, men det är liksom det. Nötter är min downfall! :-)



Du, jag lät champagnen stå i sin kalla boning igår och hade en lugn kväll. I so needed it, för idag är det jobb och lite annat på schemat igen - tur att man har disciplin så att man får saker och ting gjorda, hehe. Ha en fin dag!

2011-01-11 @ 08:59:16
Postat av: FredVisgot

Åh, hur har du gissat det, Aniołeczek ? Haha :-) Barn är fantastiska trollkarlar och gör otroliga trollkonster med. När jag var barn, sa jag ofta nej till människor som erbjöd mig choklad eller godis. "Ät ! Var inte så blyg (timid) !' sa de till mig och mina föräldrar. Det är sant att jag var ett blygt barn - ett falskt blygt. Hey, när jag säger att jag inte ville äta något, hmm...well, det betyder jag vill verkligen inte äta. Den andra kvällen åt jag lite nötter, vid brasan. Jag har fortfarande massor av nötter hemma, är som en ekorre ;-)



Du är så rätt och det krävs mycket självdisciplin när man jobbar hemma. Det vet jag perfekt. Är inte det för svårt, ma petite muse ? Nej, du är en smart tjej.



Jag är lite nyfiken och skulle vilja gärna veta vad du gjorde i din lägenhet igår. Nu vet jag vem jag kan be om hjälp för att fixa, eller hur ? ;-)



Jag måste jobba lite nu. Hoppas du har en looovely dag, ma douce petite Polonaise - Miłego dnia, Aniołeczek !



PS : Glöm inte att le åt Livet (och mig, eh ?) idag, haha :-)

2011-01-11 @ 10:41:15
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0