Tortyr för fötterna och plånboken !



Bonsoir, ma belle étoile du soir ! Bordeaux är inte en stor stad (nuförtiden) fastän den blev Frankrikes huvudstaden (3 gånger i det förflutna). Men staden har en lång historia och väldigt charmig.


                                                                En tevlig solig dag !  


                                                         Plats med en fontän i mitten !     

                
                                                      Känner du Galeries Lafayette ?    


Galeries Lafayette
ligger på den "rue Sainte Catherine" som är Europas längsta gågatan med cirka 1,2 km. Den största shoppinggatan i Bordeaux, med...butiker, caféer, butiker och ännu butiker. Det är uppenbart att gatan är farlig för män som promenerar med deras flickvänner, haha. En riktig tortyr för fötterna och plånboken, right or worng ? ;-)

            

                                                Bonne nuit, mon petit ange de lumière !  

Hoppas att du har en underbar kväll med din mamma - Dobranoc i śpij dobrze, mój Aniołeczek !   




Kommentarer
Postat av: Casia

Love the blue sky! :-) Det är faktiskt sol och (lite) blå himmel här idag också, så jag ska bara jobba undan först och sen ska jag fånga lite solstrålar :-)



Hehe, det är nog inte så farligt för männen som går där med sina flickvänner, utan mest flickvännernas plånböcker, eh? Men det kanske var det som du menade.



Anyways, ha en fin dag, Froggie - nu måste jag ha lite koffein. God, hur klarar man sig utan?! Ciao!

2011-01-20 @ 09:33:22
Postat av: FredVisgot

Jippie, jag är så glad att du kan njuta av solstrålar också. Och jag är säker på att du hade ett brett änglalikt leende under din promenad :-)



Men kvinnorna glöm ofta deras plånböcker här i Frankrike (joke). Och vi (män) är är svaga varelser -snyft, snyft- när ni (tjejer) använder ert fruktansvärda vapen : ert änglalika leende ;-) Vad kan ni göra ? Ingenting, förstås ! Ah, les femmes ;-)



Va, ett helt liv utan koffein ?! Oh, vilken mardröm, Aniołeczek ! Så hemskt ! Jag vill inte tänka på det. Na razie, mój Aniołeczek !

2011-01-20 @ 12:21:50
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0