Ett gott inlägg för kvällen ?



Bonsoir, ma belle étoile du soir ! Ikväll tvekat jag att skriva om något som har precis chockat Frankrike. Här pratar allihopa om självmord av en flicka som bara var 9 år.  Hon hade diabetes och var arg mot hennes barnflicka eftersom hon gav honom för mycket godis.  Hur kan ett barn tänka...för att denna flicka var ett barn...Hur kan ett barn tänka på självmord ? Jag förstår inte självmord av en människa, kanske för att jag är katolik. Och det fanns psykologer och deras teorier om självmord bland barn i TV och radio. Bla bla bla...

Här är några bilder när jag tog  en promenad i en park för ett par dagar sedan

 
                                                                     En liten bäck !  

 
                                   En grotta och ett litet vattenfall bakom växtlighen !  

 
                                                      En typisk slott à la française !  

 
                                                             Modiga ankor och gäss !   

                                                                  

                                                         Good night, my littlle angel !   
         
Nu ska jag till staden och ta några bilder. Hoppas att du har en looovely kväll med din mamma - Dobranoc, mój Aniołeczek, miłych snów !   




Kommentarer
Postat av: Casia

Well, Froggie, tyvärr är det ju så att man måste inte förstå saker för att begå dem/göra dem. Men visst är det hemskt... Människan är en underlig varelse, gammal eller ung.



Det ser ut att vara lika soligt hos dig som det var hos mig idag :-) Fast goddamn, it's still bloody cold here! Nej, nu ska jag jobba vidare... Ha en lovely evening, Froggie!

2011-01-20 @ 20:09:51
Postat av: FredVisgot

Du vet, Aniołeczek, en av mina farbröder gifte sig med en snäll kvinna (lärare på universitet) och hade tre flickor tillsammans. Hon var föräldralös (sierota) och var helt kärlek för min farbror. Men hon begick självmord för att min farbror har alltid älskat kvinnor (gifta eller ogifta). Jag har alltid inte förståt varför hon gjorde det och ändå är trohet en mycket mycket mycket viktig sak för mig.



Min pappa hade redan självmordstankar när han förlorade hans två njurar, men hans tro på Gud räddade honom.



Men inte ett barn. Jag träffade barn som var allvarliga sjuka på sjukhuset och de har ett stort kärlek för livet, massor av energi, you know. Ja, du har rätt, människan är en underlig varelse.



Jag hade aldrig självmordstankar (barn, i min tonåring eller nu när jag är en vuxen). Never! Livet är en dyrbar gåva som vi bör vårda. Livet är en kamp och jag aldrig ger upp - con una fuerza que nadie puede parar. Men jag vet väl att man inte kan förstå vissa saker av livet och du är ett perfekt exempel, mój Aniołeczek, haha ;-)



Hey, du var i paradiset med den här soliga dagen. Jag är säker att du hade ditt änglalika leende hela dagen :-) Ha tålamod, min kära lilla ängel ! Snart är värmen tillbaka hos dig och du kommer att bli ännu vackrare än nu - om detta är möjligt, förstås ;-)



Bonne nuit, ma douce petite princesse de Narnia. Fais de beaux rêves, que ta grand-mère et les anges du ciel te protègent pendant ton sommeil !

2011-01-20 @ 23:58:36
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0