Orzechy, orzechy, orzechy !



Bonsoir, ma douce étoile du soir ! Det finns saker i livet som är svårt att leva utan. Saker som verkar uppenbara, som kaffe, solen, nötter, osv. Apropå det, jag köpte en eller två nötter idag, som du kan se på bilden nedan : 

               
                                                             "My birthday present..."  

Att äta tio, tolv nötter om dagen är bra för hälsan, hjärtat, vet du det, Anioleczek ? Tex : när du äter nötter, deras "olja" skyddar magen mot cancer.

               
                                                                  "...my precious !"   

             

                                                     Dobranoc, mój Aniołeczek !  

Jag undrar om "vin de noix" smakar gott, haha. Hoppas att du har en trevlig kväll med dina vänner i din kära Oxelösund :-)  Bonne soirée, mon petit ange de lumière !   




Kommentarer
Postat av: Casia

B-day present... Fyller du år?



Valnötter och cashews är mina absoluta favoriter. Jag brukar också köpa hela valnötter och knäcka dem själv, smakar så mycket godare! Min middag brukar faktiskt bestå av en skål nötter... I know, I know. Sounds really bad. Men hey - när man är vuxen får man äta vad man vill, eller hur? Ciao, Froggie, hope du har en fin kväll!

2011-01-22 @ 21:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0