Ett litet telefonsamtal med syrran !



Bonjour, ma douce petite princesse de Narnia ! Jag ville vara ett murmeldjur i morse men det ringde i telefonen och jag svarade. Det var min sister.

Moi - Allô !
Sis - Hej, Ace ! Det är din lillasyster, Cri-cri.
Moi - Jaja, det vet jag. Jag kan läsa ditt namn på ttelefonskärmen. Har du redan glömt det ? 
Sis - Åja, det är sant. Kommer du hit till  Carrefour i morse ? Jag vill äta frulle med dig.
Moi - Varför ? Vad vill du ha från mig ?
Sis - Ingenting ! En syster har ingen rätt att vilja äta frukost med hennes storebror, utan (hon tänker en stund och fortsätter) anledning, nu ? Kommer du äta frulle med mig ? Kommer du äta frulle med mig ? Kommer du ätta frulle med mig ?
Moi - Okej, okej, sluta det och lämna i fred ( fred - vilken fin ord, eh ? ;-) haha). Vi ses i Carrefour, då.
Sis - Jippie jippie jippie !

Min syster vet hur att vara mycket övertygande med mig. Men jag misstänker att hon vill få något av mig. Systrar ! Kvinnor ;-)

       

Nu är det dags för en joggingstur. Well, hoppas att du har en trevlig solig dag, mon petit ange de lumière - Miłego sobota, mój Aniołeczek !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Frulle på Carrefour! Vilken början på dagen... :-) Hey, en syster måste faktiskt inte ha en baktanke. Okej, ibland har man det, I so get that, men det är långt ifrån alla gångerna. Hope att ni slängde i er en massa croissanter!



Jag har precis kommit hem från gymmet, was I dying there or what?! Nu ska jag fortsätta med jobbet, ha en fin dag Froggie och hälsa din sis!

2011-01-22 @ 14:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0