Świętem Trzech Króli !



Hej, min kära lilla stjärna av Zawiercie ! Igår såg jag ankomsten de los Tres Reyes Magos i Madrid på spanska tv. Det är alltid imponerande, även genom teven. Det var igen  jul för spanska barn :-)  Jag kommer aldrig att veta namnen till tre vise männen.

                  
                 Trzech Mędrców udali się do Betlejem, aby oddać pokłon narodzonemu !  

Idag är Trettondagen och den tradition vill som vi äter konungars kakan (brioche or puff pastry with almond cream). Personen som hittar en porslin statyett gömda i kakan blir kungen för en hel dag - och måste köpta en annan kaka. 

                 

Nu vet du vad du måste göra för att bli drottning för en dag - Na zawsze Aniołeczek : att komma till Frankrike och äta en del av "la galette des rois" på trettondagen, oui ? ;-)  Du lovar mig, Aniołeczek, eh ? Jag ska erbjuda dig en del av kakan, och...med champagne, bien sûr, haha ! ;-) 

               
                                    Bonne journée, mon cher petit ange de Zawiercie !  

Nu ska jag skriva lite eftersom jag har min kopp kaffe bredvid mig och sen jag ska ta en joggningstur i parken. Hoppas att du har en trevlig dag med din vän, min kära lilla nalle - Miłego dnia życzę, Aniołeczek !  

                                             .......   .......   .......   .......   .......   .......   ....... 

• Viktigt
: Om det är jag som blir kungendu ska måste göra allt vad jag vill, ma douce et merveilleuse petite muse...Absolut ALLT, haha  :-D  - Vadå, vilket hemskt ! Vad menar du, Aniołeczek ?  ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Ujuj! Hoppas att du inte svalde den där porslinfiguren...hehe. Jag hade fullt upp igår - work and play - och siktar på en likadan dag idag. Hope u will have a nice one, Froggie, Ciao!

2011-01-07 @ 09:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0