Życzę wspaniałego dnia, Aniołeczek :-)



Dzień dobry, Aniołeczek ! Jag är jättetrött i morse. Igår kväll kom ett par, vänner till mig, hemma. De behövde min hjälp och sen vi pratade långt in på natten innan de lämnar mig ensam hos mig. Jag är en liten snäll (?) groda men det bör inte bli en vana.

                
                             Bonne journée, ma douce et merveilleuse petite muse ! 

- Kaffe med "croissant" ! Tur att jag snart har ett möte på ett café (med någon som var min lärare på universitetet och litet regn också) någonstans i centrum (hmm, tror jag), det kommer att hjälpa mig att vakna upp om jag kan hitta caféet, förstås. Det ser svårt med ögonen halvöppna. Men det är bättre så än att ha dem helt slutna, right ? ;-)  Hur är det med ditt jobb, Aniołeczek ? Bra ? Well, hoppas att du har en underbar solig dag, min kära lilla stjärna från Zawiercie - Życzę wspaniałego dnia, papa, Aniołeczek ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Då blir det kaffet som räddar dig igen! :-) Ni fransmän äter inte så där jättenyttigt till frukost, eh? Med det menar jag att det inte finns så mycket näring i te x en croissant and stuff. Men ni gillar sött till frulle, oui?



Hoppas att du vaknar till liv så småningom, själv ska jag jobba lite - är nästan klar med en deadline och nästa står på tur - och sen drar jag to gym. Ska försöka umgås lite med min sis också, och så har jag ett annat projekt jag måste titta på samt en vän som kommer och besöker mig lite senare.



Froggie, hur går det med ditt jobb då? Hade du sagt upp dig or what?



Ha en fin dag!

2011-01-05 @ 09:40:26
Postat av: FredVisgot

Det är sant att vår frukost är inte bra, en snabbmåltid. Hmm, du verkar väl känna personerna i fråga ;-) Du är helt rätt, Aniołeczek, men det är så gott : croissant, pain au chocolat (chocolatine, som man säger i Bordeaux), pain au lait...



Jag åt rostat bröd (toasts) med marmelad och druckit varm choklad när jag var liten. Nu äter jag fortfarande rostat bröd eller flingor och dricker ett stort glass juice "à la moi" : jag mix/blandar två eller tre sorters frukt. Jag försökte redan äta den engelska frukost, men jag gillar inte det. Har du några tips till mig ? Vilken är din frukost-typ, min kära lilla nalle ? Honung ? ;-)



Vilken bra minne du har ! Jag är verkligen imponerad, Aniołeczek :-) Tja, jag är "ledig" sedan 2011, måndag menar jag ;-) Jag ville köpte en kiosk à la française (till min syster för att hon tjänar massor av pengar med) och jobba med henne ett par veckor innan mitt farväl till Frankrike. En gammal kvinna hade lovat att sälja sin "affär" men hon vill inte det nu. Det är andra och sista gången hon gör det med mig. Hon kan inte sälja till det pris att hon vill, eftersom fackföreningens presidenten är en god vän till mig. C'est la vie !



Hoppas att det gick bra med din syster, ma douce petite Polonaise, och få en trevlig stund med din vän. Na razie, Aniołeczek !

2011-01-05 @ 14:39:57
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Aha... Men vart ska du ta vägen detta år? Och vad ska du göra - any plans? Låter spännande!



Jag tycker att man ska äta det man vill till frulle, det är ju dagens bästa mål! Fast ni verkar äta rätt så mycket socker - bakelser, varm choklad, pain au lait, flingor och rostat bröd - och det är ju förstås inte så bra i längden.



Jag brukar äta naturell yogurt med nötter, gojibär, lite musli och blåbär eller annan frukt. Till det dricker jag svart kaffe. Heaven! Om jag vill treat myself tar jag en scones eller liknande, men det är inte så ofta.



Det var synd det där med affären, men hey. Det finns mening med allt. Nu ska jag fortsätta jobba, ciao Froggie!

2011-01-05 @ 16:08:18
Postat av: FredVisgot

Låter spännande ! Pourquoi, ma douce et merveilleuse petite princesse de Zawiercie ?



Nej, jag äter en croissant från tid till annan. Jag tycker verkligen inte om en söt frukost. Det var sällsynt att äta kakor, godis, osv hemma, när jag var liten, så det blev alltid ett riktigt nöje att äta det. Jag vet inte vad betyder orden « frosseri », moi,



- eller nästan inte ;-)



T ex : Om du bjuder mig på frukost och ge mig något med socker, så jag är inte säker på acceptera din frukost, okej bara om det är med scones att läga med dina egna händer. Ibland äter jag lik dig :-)



Oh, och vilken mening ser du med det, Aniołeczek , eh ?

2011-01-05 @ 17:50:04
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0