Polsk historielektion !



Cześć, mój Aniołeczek ! Jag vet att historien inte är din starka sida, så här en video på Polens historia :

  

Var inte som vissa människor som glömmer vilka de är ! Du kan känna stort stolta över att ha ett rött och vit hjärta, en själ som gör dig en polska till 100% (glöm aldrig det, min lilla polska prinsessa ! ALDRIG !). Polen kommer att existera så länge som ett polskt hjärta slår någonstans i världen. Och jag tänker alltid att det polska folket är otroligt, fantastiskt. Om du har intelligenta politiker så kommer Polen att bli en stormakt i Europa (och världen), lik Tyskland. Oh la la, jag är trött på Tyskland. Skynda dig, Polen, vi (Europa) behöver dig ! En dag ska jag besöka ditt  fina och stora hemland men jag behöver fortfarande lära sig några ord på polska :-) Papa, mój Aniołeczek !
                                               
                                                    Amor patriae nostra lex !


PS : jag har sett på din blogg att du har alltid ditt underbara lilla änglalika leende, det vackraste av alla leenden :-) Och vilken fin fransk solglasögon du har ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0