- Evening in June -










Kommentarer
Postat av: Casia

Den där månen är bra på att gömma sig... ;-)



Jag har precis varit uppe i det blå, nu ska jag slänga på mig lite normala kläder och promenera på Djurgården. Ha en lovely dag, Froggie!

2011-06-06 @ 12:37:01
Postat av: FredVisgot

...Haha, eller kanske är månen mycket blyg när den ser den vackraste av alla änglar att flyga bland stjärnorna ;-)



I morse tänkte jag på dig när ett plan flög över mitt huvud. Tyvärr fanns det inga änglar. Djurgården, Djurgården, du gör mig galen med Djurgården. Och jag då? Jag vill promenera där också, snyft snyft :-( Hoppas att du haft en underbar och tervlig promenad på...Djurgården - aaargh ;-)



Papa, mój Aniołeczek !

2011-06-06 @ 15:52:11
Postat av: FredVisgot

Så du inte firar den svenska nationaldagen med dina vänner idag, som en god patriot :-) "Du gamla, du fria,..."



Eller kanske "Jeszcze Polska nie zginęła,..." ;-)



Bonne fête nationale, ma petite princesse d'Oxelösund et Zawiercie, etc...

2011-06-06 @ 17:17:30
Postat av: Casia

Nix, jag firar inte nån nationaldag... Förstår inte riktgt syftet, om jag ska vara helt ärlig. Själv är jag tacksam varje dag för att jag får leva i ett land som har så många fördelar som Sverige :-)



Hope att du har en nice kväll!

2011-06-06 @ 18:35:49
Postat av: FredVisgot

Håller med dig. Jag vet att svensskarna har flaggor i deras trädgårdar "à l'américaine" idag. Själv haft jag aldrig flagg och firat aldrig den 14 jully. Hur kan jag fira den franska revolutionen? Revolutionärerna begått alltför många brott. De dödade lika bra aristokrater (Marie-Antoinette,...) som vanliga människor, bönder (comme moi et toi, Aniołeczek). A reign of TERROR. Dessutom sjunger jag aldrig "La Marseillaise". Det betyder inte att jag inte älskar mitt land. Jag känner mig obekväm med all denna typ av patriotism. Det är inte viktigt vad folk tycker om mig för jag vet att mitt lilla underbara land Är/ska vara alltid i mitt lilla hjärta, även om jag kommer leva i ett annat land :-)



Ikväll vill jag försöka att göra ett inlägg för dig. Det blir inte något otroligt. Kanske ett par ord med bilder. Ja, jag vet att det blir hemskt. Ikväll får du mardrömmar på grund av mig :-b



Hoppas att du har en underbar kväll - Bonne soirée, ma petite princesse. Dobranoc, miłych snów, najpiękniejsza !

2011-06-06 @ 19:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0