Min middag




Mmm, med fransk ost :-)



Ha en fin kväll med...




Kommentarer
Postat av: Casia

Hepp, I can imagine that tastes good :-) Själv gillar jag ost lite i perioder, äter det sällan men när jag väl gör det blir det med champagne och nåt fint vin till :-)



Nu har jag varit i Kalmar, jobbat med ett naturprogram och ska snart möta upp en väl för en promenad på Djurgården. Jättefint väder här, kors i taket... Enjoy dagen, Froggie!

2011-06-02 @ 15:19:57
Postat av: FredVisgot

Det finns 365 sorters ostar i Frankrike. Ni (svenskar) är lika anglosaxarna, ni gillar inte våra franska ostar (samma sak med choklad). But you eat cheese in a tube. Usch, vad hemskt ! Ni vet inte vad som är bra i livet. Ni (svenskar) är olika oss (fransmän). Vi är bästa på allt, som alltid ;-)



Du jobbade med ett naturprogram i Kalmar. Har du ett nyt jobb? Jättefint väder här också (läs : molnigt hela dagen). Brrr, bara 23 grader (det blir vinter igen) och det är en helgdag idag (wniebowstąpienie). Ännu är Frankrike inte ett kristet land sedan 1905.



Jag har sett en gammal svartvitt film med mamma (och en kopp te). Vi kollade den när jag var liten. Nolstalgi. Din mamma känner den här filmen också. Människor gillade att se de franska filmerna i det förflutna, du vet.



Snart ska jag ta en promenad i Djurgården. Hoppas att jag ska vara förlorad där :-) Well, jag är säker att ni hade en fantastisk promenad och önskar er en lovely kväll

2011-06-02 @ 21:35:22
Postat av: Casia

Nej, jag har inte fått ett nytt jobb (det räcker och blir över med de jobben jag har idag, hehe), jag menade bara att jag jobbade på flyget först och sen kom jag hem och fortsatte jobba med naturprogrammet som jag översätter nu.



Djurgården är sagolikt, så otroligt vackert! Jag vet inte om du har sett bilder på nätet (fast det är svårt att återge en sån skönhet i det virtuella) men det är verkligen en oas mitt i stan, omgiven av vatten. Jag och min vän promenerade i flera timmar, mina ben var lite halvsura på mig när jag äntligen kom hem! Nu har jag suttit och jobbat en stund till, men ögonen säger ifrån.



Vilken film såg ni, då?



Vale, Froggie, I'm off to that date with mr Sleep! Natti!

2011-06-02 @ 22:14:07
Postat av: FredVisgot

Haha, jag tänkte att du jobbade för en svensk tv. Hoppas det är ett intressant program.



Jag kollade på nätet ("Djurgården" och "Stockholm Djurgården"). Tyvärr finns det inga fina och intressanta bilder på. Snyft :-( Då är Djurgården fortfarande ett stort mysterium för mig. Tur att du inte promenade med moi. Det har blivit värre för dina ben ;-) Jag kan promenera hela dagen/natten, du vet.



Jag vet inte varför du vill veta hur kallas filmen (fransk film, den är inte intressant för dig). "Dom Camillo" var namnet, med en stor fransk komiker, skådespelare och sångare, Fernandel. Han spelade rollen av en präst (Dom Camillo) i en liten by i Italien. Det fanns alltid konflikter mellan honom och borgmästaren, en kommunistisk men de var världens bästa vänner :-) Prästen var en annan vän, en speciell vän som du vet också, Jezus Chrystus, med vem han talade hela tiden. Oh, jag minns att mormor gapskrattade när han pratade med Jesus. Så roligt! Jag och mamma gillar se dessa gamla filmer med Fernandel, Louis de Funés (din mamma har sett en av hans filmer, tro mig), osv. Jag vet inte om du kan förstå det. Christelle hatar svartvita filmer. Men den vackraste filmen jag sett i mitt liv är en svartvit film : "La Belle et la Bête" (Piękna i Bestia - 1946) av den berömde poeten och filmskapare, Jean Cocteau.



Fais de beaux rêves, mon petit ange. Dobranoc!

2011-06-03 @ 00:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0