Osäkert väder idag !



Dzień dobry, móje kwiatuszek ! Idag jag vill verkligen inte gå till jobbet. Det förväntas att vädret är stormigt (läs : omöjligt att veta om det regnar eller inte). Regn eller sol, sol eller regn? Jag gillar inte det. Inatt regnade det lite. Det är skönt för naturen, men otillräcklig (marken är helt torr här). Igår kväll hade jag ett telefonsamtal med min vän som är chefen på en vingård, jag har redan pratat om honom men du minns inte det, haha). Det är möjligt att det blir ett exceptionellt år för vinerna (viner och champagne) - håll tummarna. Lika 1976. Peut-être, peut-être men vinrankorna behöver lite mer vatten i alla fall.

             

Åh, vad mitt inlägg är långt i morse ! Var modig, min lilla prinsessa ;-) Well, hoppas att du har en varm och solig dag och en trevlig promenad på Djurgården (tänk lite på mig och glöm inte ditt gulliga änglalika leende) - Bonne journée, mon petit rayon de soleil !    




Kommentarer
Postat av: Casia

Oh, la la! Naturens rättvisa, heter det. Man får betala för alla vackra soldagar ;-) Hoppas att regnet blir väl mottaget av nån, i alla fall (mother nature, med andra ord) och att du får en lovely dag på jobbet du med (hade du inte sagt upp dig, förresten? Eller är det nåt annat jobb som du nu pratar om?).



Jag har varit ute och walkat i min stadsdel och väntar på att min sis ska komma (hon tog flyget från Danmark imorse). Jag jobbar ikväll och sover borta men då hinner man i alla fall med lite skvaller.



Ha en lovely dag (här är det sol och fint, än så länge)!

2011-06-07 @ 09:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0