En efftermiddag med Monsieur Poirot !



Bonsoir, mon cher petit ange de lumière ! Det regnade hela eftermiddagen. Naturen behöver dricka lite vatten, inte sant? Så jag kollade lite teven. Varför?!


                                                       Behöver jag förklara mer?   

Här är ett litet minne av Melodifestivalen.


                                Mmm, svenskor är verkligen sexiga. Vilket vackert...hår !   

Det är hur ni gör för att skydda er från den sibiriska kylan i Sverige. Smart ! Nu vet jag varför ni är så ofta hos frisören. Tja, ni, svenskor, är olika andra kvinnor.

                   
                                                Sov gott och dröm sött, min kära lilla ängel !   

Hoppas att du har en lovely kväll - Bonne nuit, ma belle petite étoile de Pologne. Fais de beaux rêves et que les anges du ciel te protègent pendant ton sommeil. Dobranoc, miłych snów, mój Aniołeczek !  



Kommentarer
Postat av: Casia

Oh la la, Froggie! Jag som faktiskt tänkte se Poirot ikväll - de visar två avsnitt, så jag ska bänka mig framför tv:n om en stund :-) Det var länge sen jag överhuvudtaget kollade på tv (bortsett från melodifestivalen igår) så det ska bli nice :-)



Jag har suttit fastlimmat vid systern nästan hela dagen annars, förutom när jag svettades på gymmet och när jag jobbade. Men nu har hon åkt iväg till Köpenhamn och sin pojke och lämnat mig i monsieur Poirots sällskap. Ska bli så skönt att vara själv, Froggie. Jag har varit supersocial den sista tiden - både på jobbet och privat - och en kväll i mitt eget sällskap känns som en skänk från ovan :-)



Du, min mamma kom hem från Polen idag och där var det trettio grader i solen. I kid you not!



Well, hope du har en lovely kväll, ciao!

2011-03-13 @ 20:21:40
Postat av: FredVisgot

Två avsnitt, en helt kväll med Monsieur Poirot, inte illa ! Du är i paradiset då. Du kommer säga att det är normalt för en ängel. Själv är jag i helvetet. Jag kollar en lååång debatt om katastrofen i Japan (och problemet med kärnkraftverken) och Frankrike förstås. Dessa män på tv:n skrämmer mig med deras bla bla bla, det finns inget problem här, bla bla bla. Det finns en man som är ansvarig för kärnsäkerheten och försöker säga lugnande ord men han är inte särskilt övertygande. De ljög redan till oss om det radioaktiva molnet från Tjernobyl. « Det är ingen fara eftersom är moln stoppas vid gränsen » sa de. Hey, ett radioaktivt moln kan inte komma i Frankrike utan papper, du vet, mój Aniołeczek. Frankrike är Frankrike.



Du har suttit fastlimmat vid din syster hela dagen. Åh, det är så sött :-) De två vackra körsbären var tillsammans igen. Jag kan tänka mig scenen. Oh la la, vilken vacker tavla !



Vad kul att din mamma åker ofta till hem (läs Polen). Zawiercie? Hon har aldrig glömte hennes kära hemland. Det är så underbart ! Trettio grader?! You are joking, eh? Det var bara 15 grader här idag. Men det är sant att det är väldigt varmt i ditt hemland i sommar. Det måste vara verkligen fint där. Hmm, ni (polacker) behöver inte ha hår under armarna, vi ;-)



Hälsa din mamma !



Bonne soirée avec Monsieur Poirot. Śpij dobrze, mój Aniołeczek. Natti !

2011-03-13 @ 22:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0