Fredagen den 13 maj 2011



Bonjour, ma Belle au bois dormant ! Det är meningslöst att fråga dig hur är livet med dig. Det är underbart och galet. Hur var det med grillpartyt? Fantasktiskt, eh? En lååång galen natt med mycket champagne med. Bara två små glas, "à la Casia" förstås, haha ;-) Du hade ont i skallen när du vaknade, inte sant? Men jag tvivlar inte på att du var den riktiga och enda nattens drottningen som vanligt. Och maten?

      

Mon Dieu, vad livet är konstigt (comme toi, Princesse, haha) ! Well, hoppas att du har en fin dag (det blir en annan galen helg som börjar för sig ikväll efter en helt galen vecka) - Życzę miłego dnia, mój Aniołeczeka !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Min fredag den 13e har varit underbar hittills! ;-) Med det menar jag att jag åt en lovely frulle klockan fyra imorse på ett hotell i Finland med mina två piloter, sen flög vi hem till Stockholm en snabbis och jag har varit ledig sen sju imorse. Så fort jag kom hem slängde jag av mig uniformen och tog med systern (hon har varit här på besök igen, åker hem idag) och gick ett par timmar tills vi hittade ett frulle-ställe. Nu har jag nästan dött på gymmet, så måste återhämta mig lite. Ska följa med min sis till flygplatsen sen och kvällen tänker jag spendera i min ensamhet. Inga partyn här inte (det blir imorgon)!



Hope att du har haft en lovely dag, Froggie! Och du, jag dricker faktiskt aldrig mer än två glas nuförtiden. Glöm inte att jag är gammal nu...hehe. Ciao!

2011-05-13 @ 12:53:27
Postat av: FredVisgot

Är det också en speciell dag (läs : otursdag) i Sverige och Poland? Vissa människor jobbar aldrig fredagen den 13 här, kan du tänka dig på det? Du var med dina favoritpiloter, antar jag. Finns det bara två piloter och du i planet? Ingen annan kollega/kabinpersonal? Flyger du verkligen i ett "litet" plan? 100 eller 200 passagerare? Är du nöjd med din uniform? Du känner inte nostalgisk för din härliga gamla gröna uniform? ;-)



Varför säger du att du har nästan dött på gymmet? Säg, säg ! Var lite generös med mig - jag vill gärna att skratta också :-) Vad kul din syster var hos dig. Hur mår hon? Och din mamma? Och när åker hon till hennes kära Poland på semester? Vad tycker hon om din nya lägenhet i huvudstaden? Det är skönt att vara i sin ensamhet med vännerna, haha. Nej, du ska inte vara ensam eftersom du bor i Stockholm nu.



Ah, saturday night fever !



Hey, jag tror dig (lite lite) när du säger att du aldrig dricker mer än två flaskor, förlåt, glas - du är en perfekt klok tjej...då och då ;-) Men inte när du säger att du är gammal (du är en sann lögnare, Princesse). Min lilla ljusängel ska bli aldrig gammal, aldrig :-)



Man dricker inte mycket alkohol för att man är gammal. Vad är denna märkliga teori? Papa, mój Aniołeczeka !

2011-05-13 @ 14:25:32
Postat av: Casia

Hepp, det är samma sak i Polen vad gäller fredag den 13:e... Goes for the whole world, I guess. Men än en gång kan man tillämpa den underbara ekvationen "allt blir vad man gör det till", eh?



Jag flög med några bland mina favo-piloter, si. Väldigt "otypiska" guys - med det menar jag inte standartbilden för hur en pilot ska vara eller bete sig. En av dem är en kvarleva från 90-talet, typ. Älskar att surfa och jobbar även på ett stort it-bolag. Men oavsett vad har jag väldigt roligt med dem, and that's all that counts!



Jag jobbar på små plan and I love it. Får arbeta själv, i min mörkblå uniform (hehe) och jag behöver inte prata med nån annan än nån passagerare då och då. Heaven.



Du, jag dog nästan på gymmet igår för att jag var så otroligt trött. Har sovit typ nada de sista dagarna (på grund av jobbet) och så har jag gjort en massa stuff med sis och vänner, så jag har varit helt slut. Idag är jag ledig och för en gångs skull har jag inget tv-jobb jag måste fixa så jag är HELT ledigt. Utan andra planer än shoppa (jag och sis hann med ett besök hos herr Vuitton, hehe), träna och grilla med friends ikväll.



Vad snällt att du frågar om min mom. Hon har varit sjuk (influensa eller nåt) så hon har bara varit home den sista veckan. Men hon är på bättringsvägen nu. Tror att hon åker to Polen i juli eller nåt.



Hehe, klart att jag är gammal Froggie! It's just one of those facts of life, varken bra eller dåligt (ok, that was a little lie).



Vad gäller teorin om alkohol så går den ut på att man inte tål lika mycket alkohol när man är gammal (blir tröttare snabbt etc), därför dricker man inte lika mycket. Eller jag gör inte det ialla fall.



Well, hope att du får en lovely helg - enjoy the sunshine, Froggie! Ciao!

2011-05-14 @ 08:29:10
Postat av: FredVisgot

Oh là là, jag har ett problem med mina ögon eller hjärnan. Jag har precis läst din kommentar. Przepraszam, mój Aniołeczeka. Var är mitt huvud? Jag trodde inte att du skulle svara mig. En riktig överraskning. Och nej, det är inte samma sak överallt i världen. Tex : i Spanien är det tisdag den 13e som är en otursdag. Europa är unionen (?) i mångfalden. Oh, denna ekvation igen. Vill du skulle kunna sätta det ;-)



Jag vet att du är född i Polen men jag undrade om du levade där. Kanske du var en bebis när du kom leva i Sverige så har du inga minnen nu. Polen-Sverige, Sverige-Polen, jag förlorar norden. Men jag inser att Polen är ett land rikt kulturellt. Vi är verkligen lika och olika på samma gång. Europa är så underbart med. Vive l’exception culturelle !



En kvarleva?! Det är fantastiskt att jobba med trevliga och roliga människor. Nostalgi ! It-bolag? Nätet, menar du? I Frankrike är det inte ett seriöst jobb. Vi är konstiga människor, I know.



Och du är inte rädd för att jobba på små plan? Det finns bara två reaktorer. Vad du är en modig ängel ! Du har en mörkblå uniform. Klassiskt och elegant. Man gör aldrig något bättre, eh? Jag är säker att du är perfekt med :-) Jag skulle gärna ge min själ att vara en av dina passagerare (even just for 5 short seconds). Hey, detta kan bli verklighet i mina drömmar :-) Ditt jobb verkar nästan som semester för dig.



Du lever ditt liv som om du fortfarande var i tonåren. Vad du är rolig, haha Vad kommer du grilla ikväll, eh?



Oh, stackars mamma (till dig) ! Snällt?! Jag tänkte att du inte gillade när jag skriver om din mamma. Under vintern var hon frisk (med minus 25 grader ut) och har influensa när det blir plus 16-20 grader. Hon (och du också) skulle böra att äta naturlig honung (med eller utan varm mjölk) varje dag och i vinter i synnerhet. Honung är vad som finns bättre för immunförsvaret, vet du. Det är varför jag är aldrig sjuk. Jag skickar henne positiva tankar och massor av energi till hon har en snabb återhämtning. Juli är en bra månad för att åka till Polen (Zawiercie eller nåt?). Det blir varm som en ugn där. Jag antar att hon är riktigt glad när hon återvänder i hennes hemland. Har en sann rött och vitt hjärta, en sann polska, haha. Under art !



Nej, du är inte gammal, Mademoiselle. Du skulle kunna säga det i 1700-talet, men inte i 2000-talet. Men jag håller med dig, du är en lögnare och vill bara att någon säger dig : "Du är den vackraste av alla änglar". Mon Dieu, les femmes ;-)



Du har ett väldigt konstigt tänke på alkohol och ålder. Kanske därför att du är verkligen en klok tjej, en liten klok ängel som är på vägen av visdom



Toi och din syster hos Monsieur Vuitton! Det är en riktig katastrof ;-) Ni har redan ni valt handväskor som ni vill ha, inte sant? Aniołeczeka, aniołeczeka, toi !



Hoppas att du har haft en trevlig kväll, min kära lilla ljusängl, med alla dina vänner (läs : hälften av staden) och grönsaker på spett ! Jag är säker på att du var på en vacker plats ikväll. Med en vacker solnedgång och en vacker stjärnhimmel i Stockholm. Oh, jag dööör !!! Papa!

2011-05-15 @ 00:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0