En natt i "Narnia-landet"?



Bonjour, ma Belle au bois dormant ! Hoppas att du fick en natt bättre än jag. Jaktplan flög över staden inatt trots att de inte har rätt att göra det. Kan du tacka dina vänner stridspiloter från mig? Jag kände mig som i berättelsen i Narnia, natten när det finns the Blitz, You know. 
                      
                          Welcome to Narnia, sons of Adam and daughters of Eve !  

Men ingen magiska resa och Aslan låg i garderoben, tyvärr :-( Jag kollade inne ;-) Jag skulle säga inte "non", haha. En natt (ett Narnia-år).


                        

Nu ska jag snart gå ensam till ett café på stad. Vill du dricka en kopp kaffe med mig imorse? ;-) Well, hoppas att du har en lovely dag - Bonne journée, ma petite princesse !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Ujuj, poor ya... Hoppas att kaffet hjälper lite (min sis sms:ade mig precis, hon skulle också gå och sätta sig ensam på nåt café - det är himmelriket för henne med)!



Du vet väl att det finns jaktplan som flyger utan nån besättning alls? De är datoriserade och styrs med en dator från marken... Jag tror inte att de förekommer i Europa dock, så de du hade över titt huvud inatt får du nog skylla på the human factor :-)



Ha en fin dag!

2011-05-18 @ 07:57:04
Postat av: FredVisgot

What a great idea she had ! Jag tycker att din sis verkligen är en smart tjej. "Les grands esprits se rencontrent" som man säger i Frankrike :-)



Drones (unmanned aerial vehicle), menar du. MAn har det i Frankrike men det var Mirage 2000 inatt. Jag vet dessa flygplan, tro mig. De är bygger här, nära flygplatsen och militära flygbasen. Man byggerr också Rafale (världens "bästa" och dyrare jaktplan) och Falcon (lyx affärsjet).



Hoppas allt är bra med Joanna (et toi, bien sûr) och hälsa henne from me. Papa, mój Aniołeczek !

2011-05-18 @ 16:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0