Musikalisk nostalgi !



Bonsoir, mon doux petit rayon de soleil de minuit ! Igår lyssnade jag ABBA Gold och såg musikvideor  på det berömda svenska bandet. Alla dessa underbara barndomsminnen (semester i Algarve) invanderade min skalle utan förvarning. Nostalgi, nostalgi ! Jag förstår alltid inte hur kunde Agnetha och prinsessan Frida (jag trodde att hon är svenska) sjunga en låt som Gimme !... Den är så svårt att sjunga.



Chiquitita var min en av mina favo-låter när jag var liten. De var verkligen de bästa på den tiden, men det visste jag inte. Les meilleurs, mais tellement de souffrances. Stackars Agnetha ! Princesse, jag vet faktiskt inte varför jag tänker på dig när jag ser Agnetha. Strange, eh? Non, je ne sais pas pourquoi. Hoppas att du förstår vad jag har precis skrivit här.

- Xxx xxxxxx xxx !          

                                    -------   -------   -------   -------   -------   -------   -------

             
Well, hoppas att du har en underbar kväll (och allt går bra med dig också) - Bonne nuit, ma belle et douce petite princesse. Fais de beaux rêves et que les anges du ciel te protègent !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... När jag jobbade med musik var jag med i en Abba-uppsättning...som Agneta! Så jag har sjungit Gimme Gimme Gimme och en miljon andra Abba-låtar (även en hel del från musikalen Chess, superbra)! Det var en av mina favoritshower, vi körde den i mer än ett år och alla älskade den :-)



Hope att du har haft en fin dag, Froggie! Jag har precis kommit tillbaka grån jobbet... Have a nice one!

2011-05-23 @ 21:07:37
Postat av: FredVisgot

Wow, du har sjungit Gimme Gimme Gimme, really? På Cypern? Jag är super imponerad. Så intressant :-) Men jag måste erkänna att jag inte vet "Chess". Jag skäms. Vilken roll hade du? Or were you the "master of the game"?



Śpij dobrze, Agnetha!

2011-05-23 @ 21:58:13
Postat av: Casia

Nej, det var inte på Cypern utan lite senare. En riktig bra show, superduktiga människor/sångare man jobbade med så det var ett roligt privilegium. Chess är en underbar musikal, jag hade ingen speciell roll utan det var ett medly i själva Abba-showen med några låtar just från den :-)

2011-05-24 @ 08:51:41
Postat av: FredVisgot

Det är lätt att förstå att det var en underbar tid i ditt liv. Det finns lycka i dina ord :-) och jag blir glad och stolt över att du delar det/pratade om det med mig. Dziękuję, mój Aniołeczek. Papa !

2011-05-24 @ 20:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0