Narodowe Święto Konstytucji i tak dalej !



Bonjour, ma Belle au bois dormant ! Du säger att du är en sann polska. Så jag antar att du vet att det är en helg i dag i Polen. Narodowe Święto Konstytucji. Happy Birthday, Miss Constitution of Poland ! Igår var det : Dzień Flagi Rzeczypospolitej PolskiejÄr jag inte en stor patriot? ;-)

                                                            
                                                              Sto lat, sto lat... 

Och glöm inte också att den 26 maj är Dzień Matki ! Laurkami (vad är det?), kwiatami i prezentami ! Men jag vet att du glöm aldrig den, Princesse :-)

             

Vad gör du idag? Flyger du igen? I morse är det molnigt, väntas regn här (men meteorologer och vädret, du vet). Hoppas att du har en fantastisk och fin dag, min vackra och underbara lilla prinsessa - Miłego dnia życzę, mój Aniołeczeka !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Dios mio, jag hade ingen aning... Jag älskar mitt land, verkligen, men jag har ingen aning om såna här saker. Det enda jag håller reda på är 24 december. That's it, hehe.



Jag har jobbat från tidig morgon till sen kväll, kan man säga. Jobbade på flyget i eftermiddag och nu har jag suttit en stund med (ett glas vin) tv-stuff. Det är så komplicerade grejer som jag håller på med nu, fattar inte hur jag ska ta mig genom dem. Aaarghh!



Hoppas att du har haft en fin dag, Froggie. Natti!

2011-05-03 @ 21:34:38
Postat av: FredVisgot

Naturligtvis du älskar Polen. Du är född där. konstitutionsdag och flaggansdag - man har inte det i Frankrike, nationalsång, om ditt hemland är i ditt hjärta så du egentligen inte behöver veta allt. Right or wrong? Jag tycker att vårt forsterlandet (ojczyzna) är vår familj och vårt språk mer än en flagga eller ett land. Jag kommer inte att lära dig att Polen var större i det förflutna som nu. Jag älskar för vår polska jul, really. Dessutom är de 25 och 25 december helgdagar i Polen. Cool.



Vilken modig tjej du är ! Hoppas att du hade (fri) tid för dig för att andas lite då och då, eh? Min stackars lilla prinsessa ! Kanske jag kan hjälpa lite dig, pourquoi pas? Jag är alltid här för dig och bara för dig. Alltiid !!! Quel est le problème? Men jag vet att du inte behöver någon hjälp därför att du är inte bara världens vackraste princesse men smartare kvinnan att jag känner. Det är en riktig (och stor) komplimang från mig. Ring mig om du behöver hjälp i alla fall, oui?



Jag har precis kollat en film på TV Polonia. En historisk film om födelsen av den första polska constitutionnel. Det fanns fina polska mustacher ;-) och jag tycker att polackerna hade konstiga kläder, speciellt hattar.



Bonne nuit, ma belle petite princesse de Zawiercie. Fais de beaux rêves. Dobranoc, śpij dobrze, mój Aniołeczeka !

2011-05-04 @ 00:00:23
Postat av: Casia

Hepp, ens nationalitet sitter i hjärtat, inte i flaggan. U R so right!



Tack för din virtuella hjälp, jag ska nog försöka att ta mig genom that bloody work idag, hehe. Hoppas att du slipper liknande tankeintsällningar ;-)



Polen är ett land där en riktigt man (förr, ialla fall) inte var en riktig man om han inte hade en mustasch. Vilket gjorde att 20-åringar såg ut som 50-åringar (fast det kanske var just det som var meningen, hehe). Nåja.



Ha en fin dag, Froggie!

2011-05-04 @ 08:17:03
Postat av: FredVisgot

Klart att jag har rätt. Det är inte för inte att jag är en groda ;-) Det är därför jag inte gillar USA, Brasilien. Flagg, flagg, pledge of allegiance. Var är gränsen mellan patriotism och nationalism? Kanske jag säger det därför att jag inte brukar allt det (man har bara nationaldagen i Frankrike, du vet). Och jag sjunger aldrig "La Marseillaise" ( franska nationalsången) på grund av rasistiska ord. Jag behöver inte att alla ser kärleken jag har för mitt land. Men jag har en kusin som bor i USA och har blivit en riktig Amerikan, haha. Hey, vi alla är annorlunda med olika känslor och kultur.



Varför tackar du mig då har jag gjört ingenting för dig? När något börjar bli komplicerat, så jag brukar andas frisk luft och tänka på något annat.



Jag skulle böra ha en mustasch som jag (grodan) vill bli en riktig man, menar du ;-) Det är svårt för polackerna att vara riktiga män medan kvinnor uppskattar skägglösa män nuförtiden. Stackars polacker ! Jag stöder dem :-)



Życzę miłego dnia, mój Aniołeczeka !

2011-05-04 @ 13:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0