11 listopada - Narodowe Święto Niepodległości !



11 listopada obchodzona jest rocznicy odzyskania przez Naród Polski niepodległego bytu państwowego. Polen är fågeln Fenix, en odödlig örn med vita och röda fjädrar som flyger...

                                           
                                         ...i hjärtat och minnet av varje polack.



• Vad ditt hemland är vackert, Aniołeczek !
                                                                        *

                                             
                                                Grattis, min lilla polska ljusängel !

                                                   Jeszcze Polska nie zginęła,
                                                   Kiedy my żyjemy...





Kommentarer
Postat av: Casia

Visst är det gamla stan i Warszawa på bilden? Love that place! Jag ska försöka att ta mig till Polen nån gång i vår, long time since :-)



Hope att du har haft en bra dag, Froggie. Jag har jobbat hela dan, träffat en massa trevliga människor och nu ska jag kollapsa i sängen. Natti!

2011-11-11 @ 20:06:45
Postat av: FredVisgot

Fråga mig inte, öh...jag är ingen expert på Polen, moi haha. Vad kul att veta att du tänker att åka till Polen. Äntligen, ditt hjärta har hört rösten av ditt hemland :-)



Śpij dobrze, moja mała Księżniczko !

2011-11-11 @ 20:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0