Grekiska tragedin !



Jag är trött på krisen, franska politiker som är inkompetenta, tyskarna. Jag är verkligen trött på det grekiska folket och dess politiker som är dumma okloka och oansvariga. Det är dags att bli ansvariga vuxna. Jag börjar tro att det grekiska folket är i maffian. Men de är värre än italienarna. Hoppas att de betalar sina skatter nu. Vilket konstigt folk ! Jag är inte redo att åka på semester i Grekland, även om det är på min lista. 

      
Och jag är trött på att se världens börser spela jojo, kreditvärderingsinstituten et deras betyg som kontrollerar staterna. Vad gör politikerna? It is crazy ! Jag kan inte titta på nyheterna på TV eller läsa tidningar nu. Certaines choses sont étranges. Hey, allt är inte mörkt. Det regnar här i Bordeaux och detta innebär slutet på torkan...i november :-) Detta skulle vara bra för blommorna om man var inte i hösten (vintern).

Snart kommer allt att vara glömt och det kommer att bli den galenskap igen. Visdom är inte en kvalitet i människan

                                                         * * *       * * *       * * *

              

Äntligen, hemma ! En av mina vänner behövde mig efter jobbet (ett problem) men jag är ensam nu :-) Well, hoppas att min ljusängel haft en trevlig kväll i Ängelholm ;-) Dors bien, mon petit ange, et surtout fais de beaux rêves !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0