Ännu en dag utan sol, men...



Bonsoir, ma belle étoile du soir ! Jag hade träning efter jobbet. Ja, det är inte bra att göra det på kvällen, jag vet, men jag kunde inte göra något annat. Det var en lååång dag men det blir bättre eftersom jag är hemma.
 
                                                        
                                               Träning för att hoppa från blad till blad !

Ännu en dag utan sol. Det blir redan en vecka? Detta är inte normalt här i Bordeaux. Men det spelar ingen roll eftersom jag har en annan typ av sol som skinner varje dag på min blogg ;-) Och när kvällen kommer, så solen ger vika för en fin, sublim stjärna. - Alltid se den ljusa sidan av livet. Alltid !

                           
Nu kommer jag att jobba lite. Ha en fin kväll - Bonne nuit et fais de doux rêves, mon petit ange de lumière !




Kommentarer
Postat av: Casia

Nja, ibland är det ju skönt att röra lite på sig oavsett tidspunkten.Jag tränar också vanligtvis på morgonen, men ett fåtal gånger blir det gymbesök på kvällen också.



Idag har solen flyttat till oss, bara så att du vet! För en liten stund, i alla fall... Det har varit ett par milda dagar här (förra året snöade det så här dags) och de får gärna fortsätta if u ask me. Gillar inte miss Winter!



Ha en fin dag, Froggie, jag ska slänga i mig lite frulle och sen blir det gym and molnen. Ciao!

2011-11-09 @ 08:23:24
Postat av: FredVisgot

Äntligen, fint vädret här idag :-) Många översvämningar i Frankrike dessa sista dagar, med människor som har försvunnit eller dött, som i många delar av södra Europa också. Det är roligt, undrade jag om vädret var mycket kallt i Sverige i år. Du skulle kunna att tacka mig då ;-) Inga mänskliga snögubbar eller Narnia-land? Snyft. Men det är kanske moi som kommer vara i Narnia-landet, haha.



Tänker du att läsa Zlatans boken (the swedish bad boy, hahahaha)? Jag vet att du är helt galen av honom. Själv gillar jag inte honom och tycker att han är oansvarig och ointressant (som Messi, Cristiano Ronaldo, Zidane, osv...). Det finns några saker att man inte säger när man är en kändis.



Hoppas frulle smakar gott och du får en massa av svett och en trevlig tid på gymmet, Princesse !

2011-11-09 @ 09:30:11
Postat av: Casia

Hehe, nix - jag har inga planer på att läsa Zlatans bok. Inte intresserad. Träffade honom som hastigast en gång och det mötet lämnade inga spår direkt.



Jag hade en lovely flygning och ska slänga mig framför tv:n en stund... Hope du har en fin kväll, Froggie!

2011-11-09 @ 21:17:54
Postat av: FredVisgot

Åh, jag tänkte du hade tusen och en bild på honom på varje vägg i din lägenhet och även en under din kudde ;-) Hoppas att han var en gentleman ! Träffade du Zlatan under ett flyg, som princessan Madeleine ellerMagareth (jag har fel?)? Det är inte därför att jag inte gillar honom att du inte kan bekänna allt dina beundran för Monsieur Zlatan - som alla i Sverige. Jag har kollat ett par bilder på hans fru och...Hur kan kvinnor andas med...? Jag kände mig kvävd bara genom att titta på bilder. Jag mår bra nu.



Själv har jag träffat några kändissar (fotbollsspelare, sångare, osv...). So boring !



Jag hoppas du inte har haft för mycket turbulens under flygningen. Vilket otroligt modig tjej du är ! Jag är glad aftersom man haft en jättefin dag med...SOOOOLEN och20 grader :-) 14 grader just nu. Monsieur Jesus, snälla och tacka er far för mig !



Har du kollat Monsieur Poirot eller Miss Marple?



Dors bien, ma douce petit princesse. Je te souhaite une douce nuit pleine de rêves merveilleux !

2011-11-09 @ 23:26:59
Postat av: Casia

Nej, jag träffade på honom vid ett annat tillfälle. Men som sagt, kändis eller inte - människor är olika och tilltalar olika människor i sin tur. That's just the way it is, eh?



Kan inte du säga till din sol att den gärna får lysa lite varmare när den besöker mina hemtrakter? Och stanna lite längre... Igår var den här på förmiddagen, sen kom herr dimma och tog över totalt. Vilken fräckhet!



Idag ska jag jobba med ett tv-jobb och eventuellt ta en tur bland molnen.



Har inte sett Poirot eller Miss Marple på väldigt länge... Kollar så sällan på tv nuförtiden. Men en dag!



Ha en lovely one!

2011-11-10 @ 08:02:21
Postat av: FredVisgot

Jag kommer att säga några ord till honom, I promise. Men jag tror att den föredrar att vara här snarare än Stockholm, just nu. Vem vet varför? Dimma, säger du. Solen blir kanske blyg när den är i Sverige. Men...Varför reagerar den på detta sätt, eh? Vad har du gjort med honom, Princesse? Biedny pan slonce!



En tur på Djurgården eller shopping på stan, menar du? ;-) Hoppas att du har ett trevligt översättningsjobb, Aniołeczek ! Do zobaczenia (måste lära mig att skriva orden på polska) !



Ps : Du har väl varit journalist eller jag har fel?

2011-11-10 @ 14:34:11
Postat av: Casia

Nja, inte Djurgården utan stan - Kungsholmen, mina gamla hemtrakter :-) Det klaranade upp och solen var faktiskt framme ett par timmar i eftermiddag. Mirakel!



Hepp, jag har en journalistutbildning, men jag har inte varit anställd vid nån tidning eller nåt. Jag ville helt enkelt bara ha studerat det :-)



Natti, Froggie. Jag ska upp early och flyga imorgon... Time to close the eyes!

2011-11-10 @ 19:49:14
Postat av: FredVisgot

Du ser att jag lyckades övertala solen att ta en tur i Sverige. Vem är bäst, eh? ;-)



Åh, Kungsholmen ! Du har tagit en tur till dina gamla hemtrakter för att "döda" nostalgi.



Du har lärt dig några intressanta saker under din journalistutbildning, antar jag. T ex : ett annat sätt att arbeta.



Dobranoc miłych snów, moja mała Księżniczko !

2011-11-10 @ 20:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0